مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : خدمت رسانی موکب‌های اوقاف در مسیر تردد زوار تا فردا ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : خدمات رسانی موکب‌های اوقاف تا چند روز پس از اربعین و در بازگشت زائران حسینی از مرز خسروی ادامه دارد.

او گفت : ۳ موکب اوقاف از استان کرمانشاه و یک موکب نیز از استان فارس طی این ایام در مسیر تردد زائران حسینی تا مرز خسروی برپا بود و خدمات زیادی را به زائران ارائه کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اسکان و تغذیه زائران به عنوان بخشی از خدمات موکب‌های اوقاف طی این ایام یاد کرد و گفت: حضور مبلغان در موکب‌ها و پاسخگویی به سوالات شرعی از دیگر خدمات ما طی این ایام بوده است.

او گفت: با توجه به حضور مبلغان در موکب‌های اوقاف خدمات فرهنگی نیز در کنار مباحث تغذیه و اسکان به زائران حسینی ارائه شد.

این مسئول گفت: حداقل ۱۰ مبلغ طی این ایام در موکب‌های اوقاف حضور داشتند و به مردم خدمات رسانی کردند. اعزام مبلغانی برای موکب‌های که تقاضای حضور مبلغ داشتند، نیز از دیگر خدمات ما بود.

حجت الاسلام صالحی گفت: در بحث تغذیه نیز موکب‌های اوقاف در سه وعده صبحانه، نهار و شام از زائران حسینی پذیرایی به عمل می‌آورند و تا چند روز پس از اربعین نیز این خدمات ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از توزیع کتابچه‌های مخصوص زیارت و بسته‌های فرهنگی نیز بین زائران حسینی و توسط موکب‌های اوقاف یاد کرد و گفت: این اقدام از سوی زائران بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

او از برگزاری زیارت اربعین برای جاماندگان از همایش بزرگ پیاده روی اربعین نیز طی روز گذشته خبر داد و گفت: این مراسم در بقاع متبرکه شاخص استان، چون امامزاده ابراهیم طاقبستان، امامزاده ابراهیم کنگاور، امامزاده باقر بیستون، امامزاده احمد سنقر و بقعه احمد بن اسحاق سرپلذهاب برگزار شد.

این مسئول گفت: در موکب امامزاده باقر بیستون خدمات درمانی و دارویی به زائران ارائه شد. همچنین غرفه خیاطی نیز در این موکب برپا بود که به زائران خدمات رسانی می‌کرد .

 

 

انتهای پیام/د

موکب‌های اوقاف در مسیر تردد زوار خدمات رسانی می کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.