معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: میزان تولیدات معدنی ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی تولیدات مواد معدنی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خاکی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه در اغلب تولیدات معادن همدان که به خارج از استان ارسال می‌شود فرآوری اولیه صورت می‌گیرد ادامه داد: در دیگر تولیدات معدنی مانند شن و ماسه که در استان مصرف می‎شود نیز فرآوری اولیه صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه موادی مثل سنگ آهن و سنگ آهک در استان میکرونیزه می‌شوند افزود: هم اکنون تقریبا صادرات مواد خام معدنی از استان وجود ندارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: تمام کارخانه‌های مصرف‌کننده تولیدات معدنی در استان وجود ندارد و هیچ یک از استان‌های کشور نیز چنین قابلیتی ندارند.


او با اشاره به اینکه ازندریان همدان به عنوان هاب‌ سیلیس در کشور شناخته شده است ادامه داد: ۳۵ واحد فرآوری دانه بندی سیلیس در ازندریان مستقر است و به عنوان برند در غرب کشور مطرح است.

خاکی با بیان اینکه سیلیس همدان برای مصارف شهرک‎های صنعتی، شیشه و بلور و کریستال اغلب در کشور استفاده می‌شود اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت معادن استان خوب و رو به بهبود است.

او رونق معادن به عنوان صنایع بالادستی را منوط به فعالیت صنایع پایین دستی دانست و گفت: میزان تولیدات معدنی ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه آهک بیشترین استخراج ماده معدنی در استان را به خود اختصاص داده است افزود: ظرفیت اسمی تولیدات معدنی استان ۱۵ میلیون تن است که در ۶ ماهه امسال حدود پنج میلیون تن ماده معدنی در استان تولید شده است.
انتهای پیام/ج

آهک بیشترین استخراج ماده معدنی در استان را به خود اختصاص داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.