ترامپ: تحقیقات استیضاح، کودتایی بی‌سروصداست

رئیس‌جمهور آمریکا تحقیقات کنگره برای استیضاح او را فریبکاری و کودتایی آرام برای حذف خود از قدرت دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر در توئیتی از بررسی مسئله استیضاحش در کنگره در پی رسوایی اوکراین‌گیت به شدت انتقاد کرد.

او در توئیتر خود نوشت: آمریکایی‌ها می‌دانند تحقیقات استیضاح یک فریبکاری دیگر و کودتایی بی‌سروصدا برای حذف رئیس جمهور از قدرت است. نگران نباشید، شیف یک سیاستمدار فاسد و یک افشاگر است که از آنچه من درباره تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین گفته‌ام، داستان درست کرد تا به حزب جمهوری‌خواه و من صدمه بزند.

ترامپ: تحقیقات استیضاح، کودتایی بی سر و صداست

پیش از این آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا،؟ گفت دموکرات‌ها در تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشرفت سریعی داشته‌اند. (بیشتر بخوانید)


بیشتر بخوانید: تاثیر رای‌گیری آتی کنگره در روند استیضاح ترامپ چیست؟


این اظهارات ترامپ پیش از شهادت سرهنگ الکساندر اس ویندمن، افسر امنیت ملی کاخ سفید، در برابر نمایندگانی که قصد استیضاح ترامپ را دارند، مطرح می‌شود. (بیشتر بخوانید)

 ویندمن در زمان مکالمه تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش، درباره فعالیت‌های اقتصادی پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا، در اوکراین، پای تلفن بوده و آن مکالمه را شنیده است.

او که کارشناس ارشد امور اوکراین در شورای امنیت ملی آمریکاست، گفت محتوای مکالمه ترامپ با زلنسکی را «مخل امنیت ملی» آمریکا تشخیص داده و در همان زمان مراتب «نگرانی» و «هشدار» خود را در گزارشی کتبی رسما به مافوق خود اطلاع داده است.

متن مکالمه ترامپ با زلنسکی در تاریخ سوم مهر منتشر شد. به دنبال افشای محتوای این مکالمه، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا به ویژه از حزب دموکرات، طرح استیضاح رئیس‌جمهور را کلید زدند.

قرار است ویندمن امروز سه‌شنبه ۷ آبان در کنگره در مورد آن مکالمه تلفنی جنجالی، شهادت بدهد. از زمان مطرح شدن استیضاح ترامپ، این نخستین بار است که شاهدی درباره این پرونده سخن می‌گوید.

جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ از حزب دموکرات و تا اینجا رقیب اصلی دونالد ترامپ است. نمایندگان مخالف رئیس جمهور آمریکا بر این باورند که ترامپ در صدد بوده تا با همکاری دولت اوکراین پرونده فساد مالی پسر بایدن و «سوء استفاده» او از اموال و نفوذ دولتی را رو کند تا بدین وسیله رقیب سیاسی‌اش را از میدان به در سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
همیشه در سیاست پولهای کثیف روابط کثیف نیز ایجاد میکنند که میتواند خیانت و وطن فروشی هم باشد....
آخرین اخبار