مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید گفت جمهوری‌خواهان سرانجام باید سر قضیه استیضاح رئیس‌جمهور، منافع ملی را به منافع حزبی ترجیح بدهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، سوزان رایس، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، تاکید کرد اسناد مرتبط با استیضاح ترامپ در حال افزایش هستند و جمهوری‌خواهان سرانجام باید در یک نقطه منافع ملی را به منافع حزبی ترجیح بدهند.

در حالی که گفته می‌شود کارشناس ارشد کاخ سفید در امور اوکراین قرار است در کمیته مرتبط با استیضاح رئیس جمهور آمریکا حضور یابد و شهادت بدهد، رایس گفت: اظهاراتی که این کارشناس تاکنون درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین مطرح کرده است، یکی از چندین شهادت همسو است که بسیار اهمیت دارد. مسئله جالب درباره سرهنگ ویتمن این است که وی در زمان گفت‌وگوی تلفنی، روی خط بود و گفته است که به روشنی، اظهارات ترامپ القاء‌کننده موضوع بده‌بستان در مسئله کمک‌های نظامی کاخ سفید است.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در ادامه اعلام کرد: تناقض بار‌ترین مسئله در این میان سخنان خود رئیس جمهور است که در حال حاضر همه در حال بررسی آن هستند. رایس درباره اینکه چه اتفاقی می‌بایست در آن زمان در شورای عالی امنیت ملی آمریکا می‌افتاد گفت: در این موقع، بر اساس گزارشی که فردی به من داد شورای عالی امنیت ملی مسئله را به شورای کاخ سفید ارجاع می‌کرد، زیرا موضوعی بسیار مهم بود و در آن زمان به جای تلاش برای نادیده گرفتن مسئله آن را به وزارت دادگستری ارجاع می‌کردند.

او افزود: اسنادی که در حال حاضر در خصوص مساله استیضاح وجود دارد، در حال جمع شدن هستند چه این مسئله باعث شود خواه جمهوری‌خواهان کنگره سرانجام از خواب بیدار شوند و کشور را بر حزب ترجیح دهند یا نه، چیزی نیست که من بخواهم آن را پیش‌بینی کنم، ولی امیدوارم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
آش چقدر شور شده كه صداي آشپزام دراومده
آخرین اخبار