لاریجانی گفت: انتظار این است که تا 24 آبان سند مناطق آمایشی تنظیم شود و این برنامه ریزی ها تا سطوح خرد در دانشگاهها مثل دانشکده ها و گروههای آموزشی نیز صورت پذیرد.

تدوین سند برآورد نیروی انسانی علوم پزشکی کشور تا پایان آبان ماهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: تربیت نیروی انسانی در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی شکل منظمی گرفته و مشخص شده تا ۱۰ سال آینده چه تعداد نیرو در حوزه علوم پزشکی مورد نیاز است.

لاریجانی گفت: برای برآورد نیروی انسانی در هر یک از رشته‌ها نشست‌های متعدد برگزار و پروژه‌های متعددی اجرا شده است.

وی افزود: بسیاری از این محاسبات در شورای گسترش تصویب شده است و تکلیف تمامی رشته‌ها تا پایان سال مشخص خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حرکت وسیعی در آموزش علوم پزشکی برای محاسبات نیروی انسانی صورت گرفته اظهار کرد: ۲۴ آبان ماه سال جاری نشستی در کرمان با حضور روسای کلان مناطق آمایشی برگزار می‌شود و برش منطقه‌ای محاسبات نیروی انسانی نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در واقع این محاسبات منجر به موافقت‌های اصولی شورای گسترش می‌شود که به مناطق آمایشی اجازه می‌دهد گسترش‌های علوم پزشکی را بر اساس این توافق صورت دهد.

لاریجانی گفت: برخی از مناطق این توافق نامه‌ها را با دانشگاه‌ها و دانشکده‌های زیرمجموعه خود نیز تنظیم کرده اند. انتظار این است که تا ۲۴ آبان سند مناطق آمایشی تنظیم شود و این برنامه ریزی‌ها تا سطوح خرد در دانشگاه‌ها مثل دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.