رئیس فدراسیون ووشو گفت: رویکرد ساندا در دنیا با قهرمانی ما در شانگهای چین تغییرات جدی خواهد داشت.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو کشورمان در گفت و گو باخبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات جهانی ووشو در شانگ‌های چین اظهار کرد: سطح کمی و کیفی این مسابقات در بهترین شکل بود و حضور ۱۰۲ کشور در این مسابقات  یک رکورد محسوب می‌شود. چینی‌ها هزینه زیادی کردند تا قهرمانی را از ما پس بگیرند و این موضوع هم طبیعی بود، چرا که آن‌ها صاحب ووشو هستند. به هر حال به لطف خدا یک اتفاق تاریخی رخ داد و ۸ مدال طلا گرفتیم که در ورزش ایران ماندگار شد.

رویکرد ساندا در دنیا تغییرات جدی خواهد داشت 

او ادامه داد: ما با اختلاف ۲ طلا نسبت به تیم ملی چین در بخش ساندا قهرمان جهان شدیم. به هر حال رویکرد ساندا  در دنیا تغییرات جدی خواهد داشت و در این بخش محوریت  روی ایرانی‌ها است و دیگر چینی‌ها سرلوحه سایر کشور‌ها نیستند و این موضوع ارزشمند  است. مجیری  در بخش تالو مسابقات جهانی در حالی مدال طلا گرفت که در فرمی این مدال کسب کرد که ۵۴ شرکت کننده حضور داشتند و انتظار کسب مدال از او را نداشتیم. علاوه بر این دختران تالو کار کشورمان هم ۲ مدال نقره و یک مدال برنز کسب کردند. همه این مدال‌ها با سرمربیان ایرانی بدست آمد و اعتماد به جوانان در مسابقات جهانی نتیجه داد.

علی نژاد درباره مسائل به وجود آمده درباره مقام تیم ملی ووشو کشورمان در مسابقات جهانی شانگ‌های چین گفت: سه رنکینگ شامل ساندا، تالو و در مجموع ۲ بخش در ووشو وجود دارد که ما در مجموع نایب قهرمان مسابقات جهانی شدیم. به نظرم بحث‌هایی که درباره مقام ما در مسابقات جهانی مطرح می‌شود کار افراد بیمار است که می‌خواهند قهرمانی ما در ساندا را کم ارزش کنند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه سیاست این فدراسیون این است که در وزن‌هایی که چینی‌ها نیستند ورزشکار اعزام می‌کند، بیان کرد: ما اطلاع نداریم که کشور‌ها چه وزنی‌هایی به مسابقات می‌برند. همچنین ما نفرات تیم ملی را براساس توانمندی شان انتخاب می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: سانداکاران کشورمان قهرمان جهان شدند


ورزشکاران کمتری در بخش بانوان در وزن های سنگین شرکت می کنند 

او درباره اینکه شهربانو منصوریان و مریم هاشمی سانداکاران کشورمان با ۲ مبارزه قهرمان مسابقات جهانی شدند، گفت: ورزشکاران کمتری در بخش بانوان در وزن‌های سنگین شرکت می‌کنند و شهربانو منصوریان و مریم هاشمی در دور اول استراحت کردند و بعد ۲ مسابقه دادند و قهرمان جهان شدند. همچنین الهه منصوریان ۳ مسابقه داد و به نظرم این حرف‌ها بی معنی است و شرایط یکسانی برای همه کشور‌ها در مسابقات جهانی وجود دارد.

علی نژاد درباره اینکه جوانگرایی در ووشو صورت گرفته است، گفت: بله ۵ ورزشکار  در بخش ساندا آقایان حضور داشتند که ۲ ووشوکار برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت کردند. همچنین ۶ ورزشکار در بخش تالوی آقایان بودند که ۳ نفر از آن‌ها برای اولین بار در مسابقات جهانی حضور یافتند. ۲ ورزشکار در بخش تالوی بانوان در دوره قبلی مسابقات جهانی حضور داشتند، اما میانگین سنی شان ۲۲ سال است و جوان هستند.۳ بانوی سانداکار هم از بهترین‌های ما بودند.

او ادامه داد: برای جوانگرایی در ووشو برنامه ریزی کردیم و در سنین پایه کار‌هایی انجام می‌دهیم. خیلی از فدراسیون‌ها در رده‌های پایه اعزامی به مسابقات نداشتند، اما ما ووشوکاران جوان و نوجوان را به مسابقات برونئی اعزام کردیم.

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه حضور شهربانو منصوریان، مریم هاشمی و محسن سیفی در بین رکورد داران ووشو، گفت: بله سالیکوف و آتایف ۵ مدال طلا در مسابقات جهانی داشتند که شهربانو منصوریان، مریم هاشمی و محسن محمد سیفی با کسب پنجمین مدال طلای خود در شانگ‌های چین به جمع رکورد داران پیوستند و اکنون ۵ ووشوکار ۵ مدال طلای جهانی دارند.

علی نژاد درباره اینکه چه انتظاری از مسئولان ورزش کشورمان دارد، گفت: از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک می‌خواهیم که حمایت بیشتری از ووشو کنند. ما کار خود را کردیم و ۸ مدال طلا از سوی ۸ ورزشکار خود در مسابقات جهانی شانگ‌های چین بدست آوردیم که این موضوع افتخاری بی نظیر در ورزش کشورمان است. البته توجه مسئولان ورزش به ووشو خوب بوده است و اگر حمایت آن‌ها نبود این نتایج خوب بدست نمی‌آمد.

پاداش دلاری به مدال آوران مسابقات جهانی دادیم 

او درباره اینکه  وزارت ورزش و جوانان پاداش مدال آوری ووشوکاران را اهدا کرد: پاداش وزارت ورزش و جوانان یک سال بعد به مدال آوران داده می‌شود، اما ما بعد از مسابقات جهانی در چین به مدال آوران پاداش دلاری دادیم.

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه داوری‌ها در مسابقات جهانی چطور بود، گفت: داوری‌ها خیلی خوب بود و مشکلی نداشتیم. البته داور مسابقه سیفی برابر حریف چینی اش رای اشتباه به ضرر ما داده بود که ما اعتراض کردیم و رای را برگرداندیم و حق سیفی را گرفتیم.

رئیس جدید فدراسیون جهانی تلاش خود را برای المپیکی شدن ووشو می کند 

علی نژاد درباره اینکه جای ووشو در المپیک خالی نیست، گفت: بله خیلی جای ووشو در المپیک خالی است و وزیر ورزش چین زمانی که به عنوان رئیس فدراسیون جهانی ووشو انتخاب شد موضوع المپیک را مطرح کرد. به هر حال  قدرت چینی‌ها زیاد است و با توجه به اینکه رئیس جدید فدراسیون جهانی ووشو رئیس المپیک چین هم هست همه تلاش خود را می‌کند این رشته ورزشی در المپیک حضور یابد.

او درباره جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو در چین اظهار کرد: با توجه به اینکه جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی قبل از انتخابات برگزار شد به همین علت عملکرد ۴ ساله ووشو جهان بررسی شود و طرح‌های جدید در نخستین جلسه اعضای جدید فدراسیون جهانی در ماه فوریه در پکن بررسی می‌شود.


بیشتر بخوانید: نایب قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های جهانی شانگ‌های


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار