امام جمعه شهرضا گفت :ساختمان مرکز آموزشی امین را در قالب دبیرستان و مرکز آموزشی در شهرضا وقف کرده ام.

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید نعمت الله صالح امام جمعه شهرضا در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: ساختمان مرکز آموزشی امین را برای دانش آموزانی که در مقطع متوسطه دوره اول تحصیل می‌کنند در قالب دبیرستان و مرکز آموزشی در شهرضا وقف کرده ام.

صالح در مورد هدف خود از وقف بیان کرد: شاخصه مهم و اساسی وقف ماندگار بودن آن است که هر گونه تغییر و تبدیلی جز در موارد ضروری در آن امکان پذیر نیست به همین دلیل وقف را انتخاب کردم که این عمل حسنه ماندگار و همیشگی باشد.

او افزود: اداره اوقاف تشکیلاتی است که زیر نظر جمهوری اسلامی و نمایندگی، ولی فقیه اداره می‌شود و برای اینکه وقف از بین نرود و کسانی نتواند در وقف دخل و تصرف کنند اداره اوقاف بهترین مکانی است که می‌تواند از تغییر و تبدیل وقف جلوگیری کند.

امام جمعه شهرضا تاکید کرد: در وقف ممکن است به مرور زمان تغییراتی حاصل شود و حتی افرادی در صدد از بین بردن وقف باشند به همین دلیل اداره اوقاف، چون زیر نظر، ولی فقیه اداره می‌شود می‌تواند از تغییر و تبدیل آن جلوگیری کند.

صالح ادامه داد: توصیه می‌کنم افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند توجه داشته باشند هر انسانی فطرتا و ذاتا دوست دارد که بعد از فوت هم به نیکی از او یاد شود و بهترین چیزی که برای انسان باقیات و صالحات قرار می‌گیرد این است که یک مرکزی که برای مردم مفید باشد را از خود به یادگار بگذارد و هر زمانی که انسانی از آن موقوفه استفاده می‌کند برای واقف طلب رحمت و مغفرت می‌کند و از انسان به خوبی یاد می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ش

اداره اوقاف بهترین امانت دار وقف

برچسب ها: اوقاف ، اخبارمذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.