آمریکا از دولت‌های خارجی خواست گزارش‌های مفصلی درباره صادرات اقلام بشردوستانه به ایران ارائه کنند.

آمریکا خواستار اطلاعات مفصل درباره صادرات اقلام بشردوستانه به ایران شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا روز جمعه از دولت‌های خارجی خواست گزارش‌های مفصلی درباره صادرات اقلام بشردوستانه به ایران ارائه کنند.

دیروز وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا به صورت مشترک از راه اندازی یک نهاد جدید در وزارت خزانه داری این کشور در ارتباط با ایران خبر دادند.

بر این اساس، در بیانیه مشترک این دو نهاد آمریکایی آمده است: به منظور شفافیت بیشتر در مبادله کالا‌های انسانی با ایران، نهاد جدیدی در وزارت خزانه داری ایجاد شده است. (اینجا)

وزارت خزانه داری آمریکا ضمن اعلام این طرح، همچنین خبر داد که ایران را بر اساس قانون «میهن پرستی ۲۰۰۱» در فهرست سیاه قرار داده که این امر عملا همه معاملات آمریکا با بانک‌های ایرانی را ممنوع می‌کند.

تحریم‌های ضدایرانی ترامپ بر اقلام بشردوستانه مانند غذا و دارو هم اثر داشته و بیشتر شرکت‌ها از هر گونه تجارت با ایران از بیم پیامد‌های پس از آن فاصله می‌گیرند.

برایان اوتول، مشاور ارشد وزارت خزانه داری آمریکا که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی این کشور به مسائل تحریم‌ها رسیدگی می‌کرد، گفت به نظر می‌رسد هدف از این اقدام بیشتر جمع آوری اطلاعات باشد تا کمک به مردم عادی ایران و انتظار می‌رود بیشتر بانک‌های خارجی نتوانند این سطح از جزئیات را که الزامی شده است، ارائه کنند.

وی که اکنون به عنوان عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک کار می‌کند، افزود: "من فکر می‌کنم این اقدام تاثیری دلسرد کننده داشته باشد. این اقدام دقیقا نسبت به آنچه ادعای آن را دارد، تاثیر معکوس خواهد داشت."

اوتول گفت به نظر می‌رسد این اقدام با هدف بر هم زدن اینستکس طراحی شده است؛ کانالی که قدرت‌های اروپایی تعریف کردند تا تحریم‌های یک جانبه آمریکا را دور بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
جنایتکاران به ضعفا و بیماران هم رحم نکردند
و آنها را نیز قاطی سیاست های کثیف خود کردند، انشاء الله عذاب الهی به آنها نازل شود همان خدایی که به او کافرند و می گویند خرافه است و جهنمی که دائم مسخره می کنند و می گویند خیالات است همان جهنم را به عبرت ببینند، آنها قاتلان جانی و ستمکار و همقطار شیطان و از رحمت خدا به دورند و خدا یاور مظلومان است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
اين اطلاعات به چه دردش ميخوره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
برای اولین بار یک مسول خزانه داری امریکا عاقبت نیت امریکا از درخواست اطلاعات مفصل را بدون پرده پیشاپیش اعلام کرده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
می خواهند اقلام مسموم کننده و کشنده به ایران بفرستند
آخرین اخبار