کارگردان نمایش «قلعه حیوانات» از روند تاثیر این نمایش بر مخاطبان گفت.

عارفه آزرمی کارگردان نمایش «قلعه حیوانات» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره متن نمایش «قلعه حیوانات» گفت: قلعه‌ی حیوانات داستان دژی است بدون انسان، اما حیواناتش «زمانی که سر به راه می‌شوند ۶ آدم می‌شوند!» قلعه‌ی حیوانات قصه‌ی شعار‌ها و شورهاست، شعار‌هایی که عاقبتشان پاک شدن با قلم نرم، اما کاریِ باد و باران و آفتاب است و شور‌هایی که پایانش ... قلعه‌ی حیوانات حکایتی است آزاد از هر زمان و مکان!

قصه شعور‌ها و شعار‌ها سوژه نمایش می‌شود

آزرمی درباره هدف خود از اجرای نمایش «قلعه‌ی حیوانات» گفت: از همان دوران کودکی همیشع دلمان می‌خواست بتوانیم دنیا را جایی بهتر برای زندگی کنیم، به همین دلیل هنر را انتخاب کردیم.

آزرمی تصریح کرد: از همان دوران کودکی همیشه دلمان می‌خواست بتوانیم دنیا را جایی بهتر برای زندگی درست کنیم، به همین دلیل هنر را انتخاب کردیم.

وی افزود: با کارگردانی می‌توان دنیا‌های تازه‌ای که هم زیبایی دارند و زشتی خلق کرد و با نشان دادن آن‌ها به تماشاگران می‌توانیم امیدوار باشیم که شاید حتی به قدر یک نخود، طعمی تازه و پر مغر‌تر به آش زندگی اطرافیانمان اضافه کنیم.

این کارگردان تئاتر درباره انتخاب اسم «قلعه حیوانات» برای نمایش خود گفت: این نمایش اقتباسی از رمان مشهور قلعه حیوانات نوشته جرج اورول و بازخوانی بر اساس نمایشنامه استاد بهروز غریب پور است و نام این نمایش بر همین اساس انتخاب شده است.

کارگردان نمایش «قلعه حیوانات» با اشاره به طراحی صحنه برای اجرای این نمایش اظهار داشت: برای فضا سازی این اثر متناسب با تحلیل‌های انجام شده و نتایجی که از مشورت دو کارگردان حاصل شد به این باور رسیدیم که تنظیم مجدد چند قطعه‌ی مشهور مثل
پالیوشکا پولیه، قایقرانان رود ولگا و ... با سرود‌های موجود در نمایشنامه می‌تواند به انتقال بهتر روح اثر کمک کند.

آزرمی ادامه داد: از نظر موسیقی و صدا آقای پدرام راجی کمک مطلوبی به انتقال اتمسفر نمایش به تماشاگر داشت. از طرف دیگر بر این باور بودیم طراحی مینی مال در لباس و صحنه از عناصری است که می‌تواند به انتقال مناسب‌تر مفهوم نمایش کمک کند.

کارگردان نمایش «قلعه حیوانات» درباره تمرینات قبل از اجرا گفت: از اردیبهشت ٩٨، تمرینات اصلی ما با این گروه آغاز شد که بعضی هفته‌ها بیشتر و بعضی از هفته‌ها کمترتمرین داشتیم، ولی به طور متوسط هفته‌ای دوبار و هربار حدودا ۶ ساعت در روز، به شکل گروهی و به صورت فردی هر زمان نیازبود تمرینات جداگانه انجام می‌شد.

آزرمی درباره استقبال مخاطبان از اجرای قبلی نمایش «قلعه حیوانات» گفت: با تجربه‌ای که از اجرای این نمایش در کرج داشتیم، استقبال تماشاگران و بازخوردشان پس از دیدن نمایش پرشور و بسیار خوب بود به نحوی که ما را ترغیب به اجرا در تهران کرد امیدواریم که این اتفاق خوب در تهران هم تکرار شود.

سعیده خوش نژاد کارگردان دیگر نمایش «قلعه حیوانات» درباره نحوه انتخاب بازیگران این نمایش گفت: به غیر از سه چهار نفر، باقی بازیگران این اثر هنرجویان آموزشگاه فانوس هنر با مدیریت بنده بودند که از بین هنرجویان این آموزشگاه انتخاب شدند.

این کارگردان نمایش «قلعه حیوانات» درباره مشکلات مالی این نمایش گفت: از لحاظ مالی به دلیل آنکه بنده و خانم آزرمی تهیه کننده‌ی این نمایش بودیم، خوشبختانه در این سه دوره اجرا خرج کار درآمد و هزینه‌ها پرداخت شد.

نمایش «قلعه حیوانات» به تهیه کنندگی و کارگردانی عارفه ازرمی و سعیده خوش نژاد و با هنرمندی ستاره خواجوی، کوروش دستورانی، ستایش آزاد منش، مهسا مشهدی عباسی، تینا خلج، کیارش احمدزاده، محمدحسین ولیلو، مهیار کشاورز، عارفه آزرمی، ملیحه زینعلی، سعید راستی، محدثه عموزاد شنبه‌ها در تاریخ ۱۱، ۱۸ و ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۶:۴۵ به مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.