۱۰ مزرعه پرورش ماهی سردابی غیرمجاز در شهرستان اردل تخریب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پرویز منصوری مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۹ مزرعه پرورش ماهی سردابی قزل آلای غیرمجاز در حریم رودخانه بهشت آباد اردل در معرض خطر پدیده سیل و طغیان رودخانه قرار دارد که با ارزیابی کارشناسان و حکم قضایی از این تعداد ۱۰ واحد از آن‌ها تعطیل و تخریب شد و ۹ واحد دیگر که به صورت نیمه فعال در حال تولید هستند، اخطار تخلیه دریافت کردند و یا ملزم به ساماندهی کارگاه خود شدند.

او گفت: ظرفیت تولید مزارع پرورش ماهی غیرمجاز در شهرستان اردل یکهزار و ۵۰۰ تن در سال برآورد شد.

منصوری، با اشاره به اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفری در صنعت آبزی پروری در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان ۱۰ سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا، ۱۵ درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

منصوری افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده سال آینده صادرات ماهیان سردآبی به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه به بیش از ۵۰۰ تن برسد.

او ادامه داد: با ارائه کد تایید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد بهره بردار و تولید کننده شاخص آبزی پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد.

انتهای پیام/خ

تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا

برچسب ها: شیلات ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار