مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اجرای ۵۱ پروژه میراثی و گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تمامی این پروژه‌ها فعال بوده و اغلب آن‌ها در سفر رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: تمامی پروژه‌ها متناسب با نیاز شهرستان‌ها بوده و با توجه به اینکه محور نخست توسعه استان گردشگری است، توسعه تاسیسات گردشگری با جدیت دنبال می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: این استان سالانه میزبان ۸ میلیون گردشگر است و با توجه به اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر مطابق آمار احصا شده، ماندگاری مسافران نیز افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از جمله پروژه‌های شاخص، احداث هتل‌های ۵ ستاره است که به تعداد ۵ مورد مجوز در اردبیل، نیر، سردابه، مشگین شهر و سرعین صادر شده است که دو مورد در نیر و سردابه در حال احداث است.

فلاحی با اشاره به کلنگ زنی هتل ۵ ستاره اردبیل در سفر رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس آمار احصا شده از فروش بلیط موزه ها، آمار گردشگران خارجی ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: در حوزه صنایع دستی توانستیم برای ورنی مغان نشان بین المللی جغرافیایی کسب کنیم و علاوه بر این کسب و کار‌های متناسب با این حوزه را حمایت کردیم.

او بااشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳، گفت: حمایت وزیر محترم میراث فرهنگی و طرح جاذبه‌های این استان قابل تقدیر بوده و بی شک این انتخاب فرصت مطلوبی برای معرفی جاذبه‌ها فراهم خواهد ساخت.

فلاحی به آماده سازی چند پروژه جهت بهره برداری در سفر رئیس جمهور افزود: مجموعه اقدامات صورت گرفته موجب شده تا گردشگری اردبیل از حالت فصلی آغاز شده و شعار زمستان بیدار اردبیل مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: در نظر داریم در سال ۱۴۰۰ اردبیل را به عنوان قله گردشگری کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/ع

معرفی اردبیل به عنوان قله گردشگری کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.