مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور خبرداد؛

یک میلیون و ۱۰۰ هزار روستایی و عشایر کشورزیر چتر بیمه بازنشستگی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور گفت:یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان و عشایر کشور زیر پوشش بیمه صندوق بازنشستگی قرار دارند.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار روستایی و عشایر کشورزیر چتر بیمه بازنشستگیرازانی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک از پوشش بیمه صندوق بازنشستگی یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان و عشایر کشور خبرداد.

رازانی گفت: جمعیت ۱۸ تا ۵۰ سال از روستاییان و عشایر کشور که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند ۶ میلیون نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تاکنون بیمه شده‌اند و ۴۰۰ هزار نفر نیز به دلیل اینکه تحت پوشش سایر موسسات قرار گرفته‌اند از پوشش بیمه روستایی خارج شدند.

او افزود: مستمری بگیران صندوق بازنشستگی شامل سه گروه بازنشستگان پیش از موعد، خانواده افراد متوفی و از کار افتادن افتادگان هستند که جمعیت شان ۱۰۶ هزار خانواده است.

رشد سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصدی جمعیت بیمه روستایی و عشایر شده کشور

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور تصریح کرد: درصد رشد سالانه جمعیت بیمه شده کشور در چند سال اخیر ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است که بنا داریم تا دو سال آینده این رشد را به ۳۰ تا ۳۵ درصد برسانیم.

او بیان کرد: سقف میزان پرداختی حقوق بازنشستگی برای روستاییان و عشایر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که میزان پرداختی روستاییان و عشایر برای این بیمه ۵ درصد به میزان ۵۵ هزار تومان و ۱۱۰ هزار تومان از جانب دولت است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: ۲۶ هزار نفر در استان مرکزی حق بیمه بازنشستگی پرداخت می‌کنند و تاکنون بیش از ۷ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند که ۳۰ درصد جامعه هدف را شامل می‌شود که از این لحاظ استان مرکزی در کشور رتبه اول را داراست.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: اخباراقتصادی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.