مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: یک هزار و ۱۲۷ تعاونی در استان همدان فعال شده است.

فعالیت بیش از یک هزارتعاونی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در نشست با فعالان بخش تعاون و مراسم معرفی تعاونی‌های برتر استان همدان گفت: یک هزار و ۱۲۷ تعاونی در استان همدان فعال شده که از این تعداد ۶۰۶ تعاونی تولیدی، ۳۴۰ تعاونی خدماتی و ۱۸۱ تعاونی توزیعی است.

او با اشاره به مزیت‌های تعاونی‌ها در کشور، ادامه داد: تعاونی‌ها بهترین ساختار برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی هستند و در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثرند.

او گفت: تعاونی‌ها با برخورداری از شبکه بزرگ افقی و عمودی به رشد و توسعه سرمایه اجتماعی کمک کرده و سازماندهی مناسب منابع انسانی و سرمایه‌های خرد و کوچک از مهمترین مزیت آن است.

توصیفیان بابیان اینکه فرهنگ ما معتقد به تعاون است و گسترش فرهنگ تعاون، موجب کارآفرینی و افزایش توسعه و عدالت اجتماعی و توزیع بهتر و مناسب‌تر ثروت در جامعه می‌شود؛ گفت: توزیع علم و ثروت را باید با اشاعه فرهنگ تعاون عملیاتی کرد.

او اظهار داشت: اهمیت موضوع تعاونی‌ها به این دلیل است که تعاونی ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی هستند که در عین برخورداری از خصوصیات و مشخصات یک واحد اقتصادی و تجاری، دارای ارزش‌های مکتبی و اجتماعی هم هستند و می‌توانند مبین تلاش‌های دسته جمعی و گروهی اعضای تشکیل دهنده تعاونی برای نیل به اهداف مشترک و پیشرفت و توسعه باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: تعاون راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است و اقتصاد تعاون با نگرش اقتصاد انسان محور، دارای ویژگی‌های رشد گرایی و باز توزیعی است و فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی است به گونه‌ای که تعاون موجب تجمیع سرمایه ها، سرمایه گذاری داخلی، مشارکت افراد در برابری فرصت‌ها است.

او گفت: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سختکوشی، پشتکار، مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی است و ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود، چرا که فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر تاب آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم‌ها با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تعداد ۵۱ طرح با فرصت شغلی ۷۲۱ نفر در هفته دولت و تعاون افتتاح شد که از این طرح‌ها تعداد ۱۷ طرح با فرصت شغلی ۲۵۷ نفر، صنعتی و معدنی، تعداد ۱۹ طرح با فرصت شغلی ۲۳۹ نفر کشاورزی، یک طرح با فرصت شغلی ۶۰ نفر در بخش مسکن و ۱۴ طرح با فرصت شغلی ۱۶۵ نفر خدماتی است.

انتهای پیام/ج

بیش از یک هزارتعاونی در استان همدان فعالیت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار