علی‌اصغر محمدی از آغاز برداشت محصول آفتابگردان در سطح مزارع شهرستان میامی خبر داد و گفت: امسال یک هزار و ۵۰۰ تن از این محصول برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی در حاشیه بازدید از مزارع آفتابگردان میامی با بیان اینکه برداشت آفتابگردان از سطح مزارع آغازشده است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و ۵۰۰ تن محصول آفتابگردان از سطح مزارع شهرستان صورت گیرد.

او بابیان اینکه در سطح دو هزار و ۶۹۸ هکتار از اراضی میامی کشت آفتابگردان انجام‌شده است، افزود: ارقام کشت‌شده آفتابگردان در شهرستان از نوع «هایسون» و «پروگرس» است.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه آفتابگردان بیشتر در مزارع بخش کالپوش کشت می‌شود تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت آفتابگردان دو هزار و ۵۷۳ هکتار به‌صورت کشت دیم و ۱۲۵ هکتار نیز به‌صورت کشت آبی انجام‌شده است.

حمدی ضمن بیان اینکه این محصول با حفظ بقایای گیاهی منجر به حفظ رطوبت خاک می‌شود، اضافه کرد: آفتابگردان یکی از گیاهان مهم قابل‌کشت در تناوب بخش کالپوش است و می‌تواند عناصر زیادی را از اعماق زمین به سطح بیاورد.

انتهای پیام / ر

کشت آفتابگردان در سطح دو هزار و ۶۹۸ هکتار از اراضی میامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.