وقتی اقتصاد دانش بنیان رشد می‌کند اولین موردی که حل می‌شود مشکلات کشور است.

حل مشکلات کشور با اقتصاد دانش بنیان /ایجاد اشتغال زایی با راندمانی بالابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا هاتف مدیر عامل شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق هم در نشست خبری پیرامون حضور شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان در مراسم "بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناوری های برتر (ایران ساخت)" و همچنین "دیدار رهبر انقلاب با نخبگان جوان و استعدادهای برتر" گفت: سیستم‌های کنترل نیروگاه و سیستم‌های کنترل نفت و گاز تقریباً یکی از هایتک‌ترین تکنولوژی‌ها در دنیاهستند.

او ادامه داد:ما در خیلی از زمینه‌ها هم در نیروگاه و هم در نفت و گاز به خود کفایی کامل رسیده ایم و حربه تکمیل کننده این خودکفایی سیستم‌های کنترل است.

مدیر عامل شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق گفت:در واقع مغز متفکر یک نیروگاه یا پالایشگاه سیستم کنترلی است که در آن واحد می‌تواند بیش از ۱۰ هزار تجهیز مکانیکی را کنترل کند.

هاتف افزود: این تکنولوژی فقط در ۷ کشور وجود دارد و اهمیت بسیار بالایی دارد که خوشبختانه کشور ما در این زمینه به خود کفایی کامل رسیده است.

او ادامه داد:وقتی اقتصاد دانش بنیان رشد می‌کند اولین موردی که حل می‌شود مشکلات کشور است و مورد دوم، سرعت رشد بالای این شرکت هاست.

مدیر عامل شرکت خدمات نیروگاهی  آهار شرق در ادامه گفت: شرکت‌های متوسط دانش بنیان سالی ۳۰ درصد رشد دارند.

هاتف افزود: سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان بسیار اندک است در این شرکت هذ خط تولید و تجهیزات نمی‌بینید فقط تعدادی نخبه که فکر می‌کنند.

او ادامه داد: لذا با کم‌ترین سرمایه گذاری در صنعت دانش بنیان می‌توان از یک اشتغال زایی بالا و یک راندمان بالا استفاده کرد.
 

تولید مداوم در صنعت نفت و گاز

 

حسین علی ناصری مدیرعامل شرکت دانش بنیان توس هم درادامه نشست گفت: مهم‌ترین صنعت در نفت و گاز با بقیه صنعت‌ها متفاوت است، چون تولید مداوم در آن حرف اصلی را میزند.

او ادامه داد: اینکه بتوان به یک شرکت داخلی در یک حوزه خاص و دارای تکنولوژی بالا به جای یک رندور جهانی که سال هاست در این حوزه خدمات می‌دهد، اعتماد کرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان توس در رابطه محصولات این شرکت گفت: متمرکزهستیم روی پمپ‌ها و کمپروسور‌های پرسرعت که یک محصول هایتک هستند به این جهت که با استفاده از سرعت بالا از اندازه و انرژی در وزن و کیفیت به نحو شایسته‌ای استفاده کرده اند.

ناصری افزود: ما یک تجهیزی را که با دور کاری ۳۵ هزار دور بر دقیقه تولید می‌کنیم اگر قرار باشه با دور نامی عرف در صنعت بین ۳۰۰۰ هزارتا ۲۰۰۰ هزار دور جایگزین شود به جهت ابعادی و وزنی و هزینه ۵ برابر خواهد بود که بسیار قابل توجه است.

انتهای پیام //ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.