معاون بیسج و امور استان‌های پدافند غیر عامل کشور گفت: حفاظت از زیر ساخت‌ها، صیانت از مردم و جلوگیری از تهدیدها سه محور فعالیت پدافند غیر عامل در کشور است.

هدف اصلی پدافند غیرعامل صیانت و حفظ سرمایه انسانی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در شورای پدافند غیرعامل فارس گفت: حفاظت از زیر ساخت‌ها، صیانت از مردم و جلوگیری از تهدیدها سه محور فعالیت پدافند غیر عامل است.

او افزود: برخی شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور به دنبال این هستند که با هدف ایجاد مشکل در جامعه، موضوعات مرده را زنده کرده و در مسیر ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین حرکت کنند.

 حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شاهد تهدیدهای جدید آمریکایی‌ها هستیم، گفت: دشمنان برای ایجاد مشکل در عرصه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، امنیتی، سایبری و مردم محور، برنامه ریزی کرده‌اند.

او اظهار کرد: همکاری مردم در عرصه‌های مختلف باعث شده تا شاهد ثبات در آمارها و شاخص‌های اقتصادی باشیم، البته بیش از ٣٠٠ شبکه فارسی زبان در خارج از کشور به دنبال این هستند که کشور به اینگونه توفیقات دست نیابد.

حیدری تاکید کرد: در عرصه نظامی نیز دشمنان تلاش کرده‌اند مشکلات مختلفی برای مردم ایجاد شود اما نه تنها نتوانستند به اهداف خود دست یابند، بلکه توانستیم پهپاد آمریکایی که در حال جاسوسی بود را هم مورد هدف قرار دهیم و ساقط کنیم.

او افزود: تامین برق اضطراری در استان‌ها از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.

حیدری همچنین توجه به اموزش و فرهنگ سازی و اجرای رزمایش‌های مختلف را در بحث پدافند غیر عامل از نیاز‌های امروز جامعه عنوان کرد و افزود با توافقاتی که با دانشگاه‌ها شده تا کنون ۱۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشدودر مقطع دکترا ۵۰ نفر در رشته‌های تخصص پدافند غیر عامل و در حال تحصیل و فارغ التحصیلی هستند تا به صورت راهبردی و علمی به این موضوع هم توجه ویژه شود.

انتهای پیام/م

جلسه شورای پدافند غیرعامل فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار