معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت:طی شش ماهه نخست امسال ۸۵۲ تخته فرش توسط مددجویان کرمانی تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به تولید سالانه ۱۴ هزار مترمربع فرش دست‌باف با تلاش مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اشاره کرد و گفت: مددجویان کرمانی در شش‌ماهه نخست امسال ۸۵۲ تخته فرش به متراژ ۶۵۳۲ مترمربع تولید و روانه بازار فروش کرده‌اند.

او ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در شش‌ماهه نخست امسال را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: فرش‌های تولیدی مددجویان در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

خواجه تعداد قالی‌بافان فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را ۳۶۰۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: اکثر این قالی‌بافان بیمه هستند.

او تعداد دار‌های فعال قالی مددجویان را ۳۳۸۱ دار اعلام کرد و گفت: به‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه به همت این نهاد به فروش می‌رسد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

او با اشاره به اینکه استعداد سنجی قالی‌بافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد‌های مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه موردنیاز توسط کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ی

تلاش برای در یافت سود بیشتر به فرش بافان

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
دست مریزاد
آخرین اخبار