استاندار ایلام گفت:کمک‌های بالایی از اربعین سال قبل تاکنون به استان صورت گرفته است و در بهسازی و بازسازی جاده‌های منتهی به مرز مهران بکار رفت.

کمک‌های بالایی از اربعین سال قبل تاکنون به استان صورت گرفته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،   قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت:کمک‌های بالایی از اربعین سال قبل تاکنون به استان صورت گرفته است و در بهسازی و بازسازی جاده‌های منتهی به مرز مهران بکار رفت.

او افزود:زیرساخت‌های ما در استان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد:در مسیر ایلام به مهران در منطقه‌ی کنجانچم دو پل بزرگ داریم که باید تکمیل شوند و اتصال یابند

او اضافه کرد:کوهبری یک تونل را نیز شروع کرده ایم که ۴۵۰ متر حفاری شد و به همین میزان نیز باقی مانده است که انشاء الله با اختصاص بودجه به سرعت تکمیل گردد.

استاندار ایلام عنوان کرد:امکانات شهر مهران نسبت به سنوات گذشته بسیار دگرگون شده است؛ جداسازی پایانه برکت با اتصال کنارگذر‌های غربی و شرقی و راه‌های دسترسی به پایانه برکت برای کاهش ترافیک شهر مهران بسیار موثر بود.

او اظهار کرد:در اربعین امسال با وجود افزایش شدید زوار نسبت به سال گذشته رضایتمندی بسیار بالایی وجود داشت.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد:در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ورود و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار خروج را در مرز مهران شاهد بودیم و امشب نیز تاکنون ۲۰۰ هزار تردد داشته ایم که پیش بینی می‌شود تردد زوار به ۲۳۰ هزار نفر تا پایان امشب برسد.

او تاکید کرد:پیش بینی می‌کنیم فردا کمتر از ۲۰۰ هزار تردد داشته باشیم.

استاندار ایلام بیان کرد:از ابتدای محرم تا پایان مراسم اربعین بالای ۴ میلیون تردد را از مرز مهران خواهیم داشت که بیش از ۶۰ درصد تردد زوار را دربر خواهد گرفت.

او تاکید داشت:برای آینده باید طرح جامع و کامل پایانه مهران و برکت برای جمعیتی بیش از این مناسب سازی شود.

استاندار ایلام گفت:این دو پایانه ظرفیت‌های محدودی دارند و ان شاء الله توسعه یابند و زیرساخت‌های بیشتری نیز در این دو پایانه ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی مطرح کرد:ما در اربعین‌های سال‌های آینده به سمت گرما پیش می‌رویم و نیاز به سایه بان‌هایی در پایانه‌های مرزی مهران داریم که باید با استفاده از کمک‌های مردمی، خیرین و نهاد‌ها و ارگان‌ها نسبت به احداث آن اقدام کنیم.

او افزود:در سمت عراق مشکلات زیرساختی بسیار بالایی داریم و هر چه زیرساخت‌های این سمت را تکمیل می‌کنیم زوار ما در آن سمت عراق با مشکلات بسیای رو به رو هستند و نظام و خیرین باید در این زمینه ورود کنند و نسبت به تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات در کشور عراق نیز اقدام نمائیم.

انتهای پیام/ د

کمک های زیر ساختی اربعین از پارسال تا کنون

برچسب ها: استانداری ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.