معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت:ارتقاءمحصول و تضمین کیفیت اهمیت دارد چراکه همه ی ما شایسته خدمات خوب هستیم.

اهمیت ارتقاءمحصول و تضمین کیفیت استاندارد /استمرارکیفیت و اصالت استانداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،همایشی با حضور یحیی زاده معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران و مدیر کل استاندارد استان ایلام ،رییس دانشگاه ایلام ،معاونت توسعه مدیریت و منابع استانی استانداری ایلام به مناسبت روز جهانی استاندارد در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان ایلام  برگزار شد.

یحیی زاده معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت:کیفیت و اصالت یک موضوع جزئی ،زود گذر و مقطعی نیست این کیفیت استمرار دارد همچنین در جامعه تاثیر گذار است .

یحیی زاده افزود:استاندارد در حوزه های دیگر نیز تاثبرگذار است رونق و تحول زیادی در تولید کننده به وجود آورده همچنین کالای بیشتری در بازار عرضه می کند .

او اظها رکرد :اگر واحد های تولیدی احساس مسئولیت نکند آن کانون کانون آسیب های جامعه است.

معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت:واژه ی پیاده سازی نظام استاندارد سازی بحثی است که از اخلاق شروع شده و به مدیریت خطم می شود.

یحیی زاده ادامه داد:در سال رونق تولید متعهدیم  تولید کننده را حمایت کنیم  به شرط اینکه کیفیت را رعایت کنیم.

او در ادامه صحبت خود گفت:بنابراین 22هزار 500محصول کنترل کیفیت در کشور داریم .

همتی مدیر کل استادارد استان ایلام با تبریک روز جهانی استانداردگفت:استاندارد این امکان را می دهد تا اطلاعات کاربردی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و مطالعات گذشته به راحتی برای آینده امکان پذیر باشد

همتی اظهار کرد:اگر کالا و خدمات استاندارد نباشند نه تنها بازار خارجی بلکه بازار داخلی هم از دست خواهد رفت.

او اضافه کرد :رسانه ها چشم بینای مردم هستند .

او در ادامه ضمن تقدیر از واحد های تولیدی و واحد های صنفی مه بر سلامت و ایمنی مردم نیز اهمیبت دارند به شرح عملکرد اداره در سال 98 پرداخت:

ارزیابی انطباق

اندازه شناسی اوزان و مقیاس ها

تدوین و ترویج استاندارد سازی

تاثیر صلاحیت و امور حقوقی

همچنین تشکیل کارگروه استاندارد سازی ، کنترل کیفیت،  بازرسی از موکب ها ،بازدید از واحد های تولیدی و آزمایشگاهی،  ترویج استاندارد فعالیت های عمرانی عمومی و فرهنگی همچنین سرکشی از مهد کودکان نصب بیلورد های تدریجی در سطح شهر و ...بوده است.

معروف بسطامی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون ایام زیارت و عزاداری اقا عبدالله حسین است عنوان کرد:امروز استان ایلام حال و هوای عاشورایی دارد این استان افتخار این را دارد که پایتخت خادمین امام قرار گرفتند همچنین این افتخار را دارد که تمام سعی و تلاش خود را صرف خدمت به زائران کند.

او ضمن تبریک روز جهانی استاندارد اظهار کرد: فعالیت و کار در سازمان استاندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

بسطامی تصریح کرد:خلق ابداعات و نوآوری ها و تکنولوژی که وارد جامعه انسانی می شود در حال تغییر و گذر است اگر ما برای هر کدام از این نوآوری ها معیار سنجش و استاندارد ی تعریف نکنیم چه بسا جامعه انسانی با مشکل مواجه است.

او ادامه داد:براساس این روندی که بحث ابداعات و اختراعات باید بپذیریم این است که استاندارد یک سنجش تاثیر گذار است.

 معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام در ادامه یاداور شد:استاندار هم منافع تولید کننده و مصرف کننده را تامین می کند و یک پویایی را ایجاد می کند انشالله بتوانیم در بحث کیفیت بلخشی و استاندارد سازی و مصرف بهینه کاها شعاری که در بحث کالای استاندار است تحقق پیدا کند .

علی اکبری رییس دانشگاه ایلام در این همایش گفت:استاندارد و استاندار سازی شهامت می خواهد برای اینکه بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید استاندارد ساز و استاندارد پسند باشیم .

 

انتهای پیام/با

همایشی با حضورمعاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد به مناسبت روز جهانی استاندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.