مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: امسال با بهره گیری از گام دوم انقلاب ، مهارت آموزی را به عنوان کلید واژه انتخاب کردیم که هر یک از دانش آموزان در کنار درس یک مهارت را یاد بگیرند.

مهارت آموزی را به عنوان کلید واژه آموزش دانش آموزان  انتخاب کردیمعلیرضا اسلامی نژاد میرمدیر آموزش و پرورش تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید تلاش کنیم باورمندی به جوانان داشته باشیم و اعتماد به نفس جوانان دانش آموز را تقویت کنیم و در کلاس‌های درس روحیه امیدواری را در وجود دانش آموزان نهادینه کنیم و آنان این روحیه را به خانواده انتقال دهند.

او تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری طرح خواهرخواندگی را اجراکردیم به این معنا که مدارس برخوردار، مدارس کم برخوردار را پوشش می‌دهند تا گفتمان قالب را در شهرستان و آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام با توجه به کمبود ۱۸هزار۷۷۰ ساعت کمبود معلم که حدود ۷۷۰ نفر می‌شود، گفت:از اول مهر سازماندهی نیرو‌ها را به سختی شروع کردیم و به خوبی مدیریت شد به طوری که الان هیچ کلاس درسی بدون معلم در سطح شهرستان نداریم و این مهم اتفاق نیفتاد مگر با همت و همراهی فرهنگیان عزیز شهرستان که با درک شرایط حساس، همت نمودند.
 
اسلامی نژاد به برخی توفیقات آموزش و پرورش تربت جام اشاره کرد و افزود: در برخی مواقع می‌بینیم دیوار آموزش و پرورش را کوتاه می‌بینند و در یک بدعت غلط برخی به خودشان اجازه می‌دهند در امر تخصصی حوزه آموزش و تربیت مداخله کنند و حتی نظرسنجی‌هایی غیر تخصصی نیز ارایه دهند که اتفاقی غیرکارشناسی و تامل برانگیز هست هر چند علیرغم مخالفت آموزش و پرورش با این رویه؛ حدود ۶۶ درصد شرکت کنندگان عملکرد را عالی ارزیابی کردند.
 
او با اشاره به مشارکت پذیری مسئولان ومردم به حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد: درحوزه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم جامعه ظرفیت‌های غنی وجوددارد که باید به آموزش وپرورش بیاورند تا آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و کاهش یابد.

 

انتهای پیام //ز. ج

 ۸فضای آموزشی آماده بهره برداری در تربت جام 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.