به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، کوهی دبیر کمیته پژوهشی موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام در مراسم اختتامیه هفته پژوهش گفت: برنامههای هفته
پژوهش با استقبال خوب دانشجویان و دانش آموزان تربت جام، تایباد، فریمان، باخرز و مشهد برگزار شد که هدف از این مسابقات و برنامهها رشد و تعالی منطقه بود.
کوهی افزود: یکی از چالشهای بزرگ پیش روی ما بحث فضای مجازی است، اما فضای مجازی دو بعدی است؛ فرصتی برای تهدید بزرگ و عامل مولد برای تولید محتوا یک دانش آموز یا
دانشجو میتواند با استفاده از همین فضای مجازی کارهای خلاقانه زیادی از جمله برنامه نویسی، استارت آپ و ... تولید کند.
وی تاکید کرد: جوانان ما نباید مصرف کننده باشند بلکه باید با استفاده از استعدادهای خود به تولید محتواهای پژوهشی خلاقانهای دست پیدا کنند.
دبیر کمیته پژوهشی موسسه آموزش عالی وحدت اظهار کرد: یکی از آسیبهای کارهای پژوهشی در جامعه این است که دانشجویان و دانش آموزان از شرکت در کارهای گروهی پرهیز میکنند و در همین دوره هم بیشترین شرکت کنندگان در مسابقات انفرادی حضور داشتند که این آسیب باید با تدبیر آموزش و پرورش و دانشگاهها به حداقل برسد.
احسان کوهی در ادامه نتایج مسابقات را اعلام کرد و گفت: در مسابقه سازه پل ماکارونی به شیوه سبک هنرستان فاطمه معصومه فریمان از شهرستان تایباد به عنوان تیم اول هنرستان مهدیزاده تربت جام و رهروان زینب فریمان به عنوان تیم دوم انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: به کلیه شرکت کنندگان اطلاع رسانی شد که مسابقه بعدی پل ماکارونی در دو گرایش پل ماکارونی سبک و سنگین در دو دهانه متفاوت، مورخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری (مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی) در موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام در همین مکان برگزار خواهد شد و کاملا ساخت سازههای ماکارونی باید منطبق با موارد آیین نامه مندرج در سایت و کانال موسسه آموزش عالی وحدت باشد و در صورت مغایرت پل ماکارونی ساخته شده با آیین نامه اجرایی، از دوره مسابقات حذف خواهد شد.
همچنین ریاست آموزش و پرورش تربت جام در ادامه مراسم بیان کرد: مطالعه و تحقیق موجب روشنگری، رشد و تعالی و مانع بسیاری از پشیمانیها است.
غلامرضا بهرامپور افزود: مدیران و دانش آموزان باید رویکرد انتقادی را در دانش آموزان پرورش دهند و در امر تدریس و یادگیری به دانش آموزان فرصت ابراز نظر بدهند.
انتهای پیام/س، ج
مدیران و دانش آموزان باید رویکرد انتقادی را در دانش آموزان پرورش دهند