رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سخنانی به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ در زمینه خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از سوریه و مسئله مهاجرت پرداخت.

جورج دبلیو بوش هم به ترامپ تاختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، که شب گذشته در یک دانشکده پزشکی صحبت می‌کرد به انتقاد شدید از تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیرو‌های نظامی این کشور از سوریه پرداخت و گفت: این اقدام او آمریکا را انزواطلب کرده است.

جورج دبلیو بوش در این خصوص گفت: «آمریکای انزواطلب در حال بی‌ثبات کردن سراسر جهان است. ما در حال انزواطلبی هستیم و این برای صلح در سراسر دنیا خطرناک است»!

بوش در ادامه انتقادات و طعنه‌های خود به ترامپ گفت بزرگترین حسرت او در دوران تصدی پست ریاست‌جمهوری آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ اعطا نکردن عفو به ۱۱ تا ۲۲ میلیون مهاجر غیرقانونی بود که در آمریکا زندگی می‌کنند. واشنگتن پست نوشت به نظر می‌رسد این صحبت‌های بوش انتقاد به اقدامات اخیر دولت دونالد ترامپ در اجرایی کردن قوانین مهاجرت است. بوش گفت: «ما ملتی متشکل از مهاجران هستیم، اما امروز دولت مهاجرت را نفی می‌کند».

این سخنان جورج دبیلو بوش پس از آن مطرح می‌شود که ترامپ اعلام کرد به وعده‌های انتخاباتی خود عمل می‌کند و ۱۰۰۰ نفر از سربازان آمریکایی را از سوریه به خانه بازمی‌گرداند و برای خروج از افغانستان و پایان دادن به دو دهه جنگ در حال مذاکره است. ترامپ در سخنرانی فوریه ۲۰۱۹ خود گفت: «ملت‌های بزرگ درگیر جنگ‌های بی‌پایان نمی‌شوند».

این تصمیم ترامپ انتقادات بسیار زیاد و شدیدی را از سوی مقامات و نهاد‌های آمریکایی در پی داشته و سبب وحدت نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره شده است. نمایندگان کنگره روز گذشته با اکثریت قاطع آرا، ۳۵۴ رای موافق در برابر ۶۰ رای مخالف، قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که رسما این تصمیم دونالد ترامپ را محکوم می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
your hands are full of blood.go to the hell.
آخرین اخبار