امام جمعه شیراز با اشاره به ظرفیت مساجد و روحانیون، لزوم بهره‌گیری از این پتانسیل در امور پژوهشی در حوزه فرهنگی را خواستار شد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در فعالیت‌های پژوهشیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در مراسم افتتاح مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به نقش مساجد، گفت: مسجد می‌تواند نقش خوبی در فرهنگ‌سازی و پژوهش در جامعه داشته باشد.

او با بیان اینکه مدیریت فرهنگی مساجد یکی از موضوعات مغفول مانده در شیراز است، افزود: بیش از ۶٠٠ مسجد در شیراز وجود دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت موجود نسبت به آگاهی‌افزایی در میان عامه مردم اقدام کرد.

آیت الله دژکام با تأکید بر اینکه پژوهش‌ها باید از اتاق‌ها خارج شده و عملیاتی شده و تبدیل به فرهنگ شوند، خواستار همکاری مساجد و روحانیان و مراکز پژوهشی با یکدیگر شد تا آگاهی عامه مردم در جامعه افزایش یابد.

امام جمعه شیراز با ذکر این نکته که اسلام توجه ویژه‌ای به تحقیق و پژوهش دارد، گفت: افزایش آگاهی شهروندان و ایجاد مطالبه‌گری در میان آنان در کنار مراکز پژوهشی ایجاد شود.

مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان یکی از برنامه‌های اعلامی شورای پنجم این شهر، در سال سوم فعالیت پارلمان شهری، با حضور نماینده، ولی فقیه در فارس، شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر شیراز، افتتاح شد.
انتهای پیام/م

افتتاح مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر  شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.