نماینده ولی فقیه در فارس گفت: از الگو‌های سنتی و بومی برای مدیریت استفاده کنیم، وقتی مسجد در حاشیه قرار گیرد نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند.

استفاده از از الگو‌های سنتی و بومی برای مدیریت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در نشست با برخی مدیران استان فارس اظهار کرد: هر کاری که انجام می‌دهیم مدیر اصلی می‌بیند و اگر این مساله در مدیریت‌های جامعه ما جا بیفتد بسیاری از موضوع‌ها برطرف و حل خواهد شد.

او اظهار کرد: اگر ۲ هزار روستای خالی از سکنه در استان فارس وجود دارد حاصل این ۴۰ سال نیست اگر چه بسیاری از سیاست‌ها را در این ۴۰ سال نتوانستیم تغییر دهیم.

آیت الله دژکام گفت: زمانی که در آغاز دهه ۴۰ سیستم اقتصادی کشور را مبتنی بر کشاورزی قرار دادیم، معلوم بود که روستا‌ها خالی از سکنه شده و حاشیه نشین شهر می‌شود.

او افزود: باید تلاش کرد مهاجرت به سمت شهر نباشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حضور در مسجد و گرد هم آمدن مدیران برای این است که مساعی مشترک داشته باشیم در حالی که این موضوع در مدیریت اسلامی از آن غفلت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: سبکی از مدیریت برای جامعه بشری وجود دارد که هر کسی نقشی را ایفا می‌کند در این میان مسجد هم نقشی دارد.

آیت الله دژکام بیان کرد: مساجد و روحانیت باید به ایفای نقش فرهنگ سازی بپردازند در حالی که از چنین اقدامی بازمانده اند.

او با بیان اینکه از الگو‌های سنتی و بومی برای مدیریت استفاده کنیم، ادامه داد: وقتی مسجد در گوشه و حاشیه قرار گیرد به جای اینکه در محوریت فعالیت فرهنگی باشد نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند در گام دوم انقلاب باید به فکر جامعه پردازی باشیم یعنی به گونه‌ای از زمان، مکان و نهاد‌های اجتماعی و سازمان‌ها استفاده کنیم که مصرف وقت بهینه و افزایش بهره وری داشته باشیم و بهتر به اهدافمان برسیم.

انتهای پیام/چ

صحبت های امام جمعه شیراز در نشست با برخی مدیران استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار