رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص آخرین وضعیت ۲ ملی پوش مطرح ایران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری درخصوص آغاز تمرینات سهراب مرادی، ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری ایران، اظهار کرد: دیروز جلسه‌ای با رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک  داشتیم و نامه‌ای هم به سفیر سوئیس در ایران ارسال کردیم. قرار بر این است که داستان اعزام مرادی از سوی آن‌ها پیگیری شود.   ما نگران تاخیر در اعزام مرادی به کشور سوئیس هستیم چرا که هر چه قدر این این اعزام با تاخیر همراه شود، آماده‌سازی مرادی برای حضور در المپیک سخت‌تر خواهد شد. در حال حاضر شرایط برای اعزام او نگران‌کننده است. 

مرادی:تاخیر در اعزام سهراب به سوئیس ما را نگران کرده است/ دیگر با کیانوش مماشات نمی کنیم


بیشتر بخوانید: باقری: حضور مرادی در رقابت‌های سوئیس کفایت می‌کند


علی‌حسینی به هشدار کمیته فنی توجهی نکرد

رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص شرایط کیانوش رستمی و سعید علی حسینی برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک بیان کرد: علی حسینی در اردوی آخر تیم ملی شرکت نکرد و با وجود تاکیدی که  شورای فنی فدراسیون مبنی بر لزوم شرکت وزنه برداران  در رکوردگیری‌ها داشت، اما او شرکت نکرد و شانس حضور در مسابقات جهانی تایلند را از دست داد. بعد از آن هم با توجه به  تاخیر در درخواست اعزام به سوئیس، فدراسیون سوئیس اعلام کرد که به دلیل پایان یافتن زمان ثبت‌نام امکان اضافه شدن سعید به مسابقات وجود ندارد. موضوع کیانوش هم همین مسیر را داشت و آن‌ها نپذیرفتندو البته رستمی می‌تواند در مسابقات پرو شرکت کند و ما هم امیدواریم عقب ماندگی امتیازی او جبران شود. 

مرادی:تاخیر در اعزام سهراب به سوئیس ما را نگران کرده است/ دیگر با کیانوش مماشات نمی کنیم


 بیشتر بخوانید: واکنش رئیس فدراسیون وزنه برداری به حذف علی‌حسینی از رقابت‌های گزینشی المپیک


کیانوش عنوان نایب قهرمانی تیم ملی را هدر داد

مرادی درمورد حواشی به وجود آمده درباره کیانوش رستمی اظهار کرد: قبل از المپیک ۲۰۱۶ ریو، کیانوش در چارچوب فدراسیون وزنه برداری  حرکت کرد. اما تغییر رویه او بعد از المپیک آغاز شد و از نظم و انضباط فاصله گرفت. رستمی به دلیل همین بی‌نظمی‌ها آسیب دید. رستمی می‌خواهد هم وزنه بزند، هم مربی باشد و هم تمام کار‌ها را  خودش برعهده بگیرد.   ما به راحتی می‌توانستیم در تایلند نایب قهرمان جهان شویم و حتی برای کسب عنوان قهرمانی با چین رقابت کنیم.   اما این فرصت از دست رفت. نگاه ما نسبت به تمام قهرمانان  وزنه‌برداری، نگاهی  پدرانه است، اما عدالت هم باید در برای همه رعایت شود.

مرادی:تاخیر در اعزام سهراب به سوئیس ما را نگران کرده است/ دیگر با کیانوش مماشات نمی کنیم

امیدواریم واقعا رویه جدید کیانوش استمرار داشته باشد

مرادی درباره صحبت‌های اخیر کیانوش رستمی که گفته بود، از این پس می‌خواهد در چارچوب فدراسیون قدم بردارد، گفت: این حرکت باید به همیشه و به صورت مستمر باشد. جای ابهام وجود دارد وقتی که قبل از مسابقات به رستمی می‌گوییم  با وزنه‌ای پایین‌تر کار را شروع کند، اما بعد از آن اقدام به  گرفتن وزنه‌های سنگین‌تر می‌شود. این موضوع کسب عنوان و رفتن روی سکو را از تیم ملی وزنه برداری گرفت. چرا باید تیمی که می‌توانست نایب قهرمان جهان شود، چهارم شد؟  

مرادی:تاخیر در اعزام سهراب به سوئیس ما را نگران کرده است/ دیگر با کیانوش مماشات نمی کنیم

تا امروز با رستمی مماشات کردیم اما باید تغییر رویه بدهد

در حالی که کیانوش رستمی انتخاب برادرش به عنوان مربی اش را گردن فدراسیون انداخته است، مرادی با رد این موضوع گفت: او خودش برادرش را انتخاب کرد و ما هم فقط تایید کردیم. اما از این به بعد این رویه را نمی‌پذیریم! تا امروز با رستمی مماشات کردیم، اما از این به بعد او باید در چارچوب قوانین فدراسیون کار  کند. او در مسابقات جهانی پس از حرکت یک ضرب گفت آرنجش آسیب دیده و به همین دلیل  در حرکت  دو ضرب وزنه نزد. حالا چطور چند روز بعد در مسابقات لیگ برتر کشور در خوزستان ۱۷۰ کیلوگرم یک ضرب و ۲۱۵ کیلوگرم وزنه زد؟ چرا همین وزنه‌های پایینی که در لیگ می‌زند را در مسابقات جهانی تکرار نکرد تا به تیم ملی لطمه‌ای وارد نشود؟

مرادی:تاخیر در اعزام سهراب به سوئیس ما را نگران کرده است/ دیگر با کیانوش مماشات نمی کنیم


بیشتر بخوانید: مرادی: از طریق کمیته ملی المپیک اقدام خواهیم کرد/ به رستمی گفتم با وزنه‌های کم شروع کند


در ایران مربی نداریم که پولمان را در گلوی خارجی ها بریزیم؟

او درمورد دیگر خواسته رستمی مبنی بر استخدام مربی خارجی بیان کرد: هدف ما در فدراسیون،  شاد کردن دل مردم است. اما ما هم  با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و باید آن‌ها را مدیریت کنیم.   من  از برادر کیانوش تشکر می‌کنم چرا که، چون تلاش زیادی کرد تا او به این وزنه‌ها برسد. رستمی درخواست اردو‌های خارج از کشور و حتی مربی خارجی داشته است، اما در کجای ایران شرایط برگزاری اردو‌ها را نداریم؟ باید  تعهدات ملی را هم در نظر بگیریم و سوال من این است که  چرا باید پول‌مان را در گلوی مربی خارجی  بریزیم؟ خودمان در ایران مربی نداریم؟

انتهای پیام/

اظهارات علی مرادی درباره سهراب مرادی و کیانوش رستمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار