رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری گفت: فقط حضور داشتن مرادی در رقابت‌های گزینشی سوئیس کافی است و نگرانی از این بایت وجود ندارد.

داوود باقری، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت سهراب مرادی ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم ایران بیان کرد: مرادی باید به آلمان اعزام شود و مراحل درمانی خود را زیر نظر دکتر بابک امینی پیگیری کند.

فقط حضور داشتن مرادی در رقابت‌های سوئیس کفایت می‌کند

باقری درباره شروع تمرینات مرادی در کمپ تیم‌های اظهار کرد: تمرینی که دیروز مرادی انجام داده است، بخشی از حرکات توان بخشی او محسوب می‌شود، اما دست به وزنه شدن او باید زیر نظر پروتکل درمانی باشد که دکتر امینی برای او تعیین کرده است. کار‌های این پروتکل انجام شده و دستورات آن نیز صادر شده است و اکنون باید منتظر بمانیم تا مرادی به آلمان اعزام شود. منتظر روادید لازم برای اعزام مرادی به سوئیس بودیم و دست به وزنه شدن و تمرینات جدی مرادی در آلمان و زیر نظر دکتر امینی انجام خواهد شد. آمادگی نهایی سهراب مرادی در آلمان بررسی می‌شود.


بیشتر بخوانید: خبر خوب برای تیم ملی وزنه برداری/ سهراب مرادی وزنه زد


نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد اینکه مرادی در رقابت‌های گزینشی سوئیس به چه صورتی وزنه خواهد زد، گفت: در رقابت‌های گزینشی سوئیس، بحث اصلی، کسب امتیاز است. هر وزنه بردار برای حضور در المپیک باید در ۶ رقابت گزینشی در بازه‌های ۶ ماهه شرکت کند. جمع امتیازات در این بازه‌ها تعیین کننده است. اینکه مرادی با توجه به مصدومیتش در سوئیس چه وزنه‌ای بزند، در اختیار کادر فنی تیم ملی است.

فقط حضور داشتن مرادی در رقابت‌های سوئیس کفایت می‌کند

او در مورد رقابت گزینشی سوئیس ادامه داد: باید ببینیم برنامه ریزی کادر فنی و خود سهراب مرادی به چه صورتی است. اما مقررات می‌گوید از این ۶ رویداد، در ۲ مرحله می‌شود فقط امتیاز حضور را کسب کرد. نگرانی از این بایت وجود ندارد و همین که سهراب در رقابت‌های سوئیس حضور داشته باشد، کفایت می‌کند. حالا هرچه قدر امتیاز کسب کند، به شرایط بدنی او بستگی دارد.


بیشتر بخوانید: زمان بازگشت ملی پوش وزنه برداری به مسابقات مشخص شد


لازم به ذکر است که سهراب مرادی ملی پوش وزنه برداری ایران پس از ۸۰ روز از مصدومیت شدیدی که از ناحیه کتف برای وی پیش آمد، دیروز در محل کمپ تیم‌های ملی تمرینات ابتدایی خود را آغاز کرد. سهراب طی روز‌های آینده به آلمان اعزام می‌شود و از آن جا به صورت مستقیم راهی شهر تراملان در سوئیس می‌شود تا در یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ در ۶ ماهه جاری شرکت کند. مرادی در حال حاضر در جایگاه شصت و ششم دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارد و برای راهیابی به جمع ۸ نفر برتر این وزن، کار سختی در پیش خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: مسیر پیچیده وزنه برداران ایران تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو


انتهای پیام/

آخرین وضعیت درمانی سهراب مرادی از زبان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.