اعضای شورای شهر تهران با ۱۲ رأی موافق یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه درباره عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه را به تصویب رساندند.

تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برای عرضه سهام شرکت‌های تابعه در بازار سرمایهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه درباره عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه در دستور کار یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: هدف از ارائه یک فوریت این طرح افزایش شفافیت مالی است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها از نظارت مرکز جا می‌مانند و ورود سازمان‌های تخصصی می‌تواند این خلأ را پرکند و ما به دو دلیل فوریت این طرح را مطرح کردیم.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: دلیل اول آن است در این طرح الزام بودجه‌ای مورد نظر است و برای آن که این موضوع رها نشود در سند بودجه در فصل درآمدی آمده است و در دلیل دوم می‌توان گفت بررسی کارشناسی شهرداری به دلیل آن که در قالب لایحه از سوی شهرداری و پیش نویس آن ارائه شود اگر می‌خواهیم محتوای آن محقق شود باید شهرداری را در این مسیر ملزم به ارائه لایحه کنیم.

پس از اظهارنظر آروین الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که موضوع شفافیت به یک موضوع سلیقه‌ای بدیل شده است، گفت: اگر موضوع شفافیت دارای اهمیت است باید پیوست‌های طرح‌ها و لوایح نیز مورد بررسی قرار گیرد و شفافیت یعنی آن که در ضوابط و قوانین و شرایط و پیوست‌ها این امر لحاظ شود و ما امروز شاهدیم در خیلی از موضوع‌ها به صورت سلیقه‌ای شفاف سازی شده است.

پس از اظهارنظر فخاری حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در موافقت با این دستور بیان کرد: علت فوریت این طرح این است که در الزاماتی که برای شهرداری تنظیم کرد‌ه‌ایم سقف زمانی ۱۵ اُم آذر ماه را برای ارائه طرح در نظر گرفتیم و ما باید تلاش کنیم تا در زمان مشخص این طرح در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود و نباید فراموش کرد این طرح ۹ امضا دارد.

عضو با اشاره بر این نکته که خیلی از شرکت‌ها شاخص بالای بهره وری ندارند، گفت: ما از شهرداری می‌خواهیم که لایحه‌ای ارائه کند و سه واحد از ۴۳ واحد تابعه را در بورس عرضه کند.

پس از اظهار موافقان و مخالفان طرح یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه درباره عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۱۲ رأی موافق فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار