رئیس شرکت «روس‌اتم» اعلام کرد آماده است با مشارکت آمریکا در عربستان سعودی نیروگاه هسته‌ای بسازد.

اعلام آمادگی شرکت روس‌اتم برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «اکلسی لیخاچف»، رئیس شرکت روس اتم، اعلام کرد این شرکت آماده است با مشارکت آمریکایی‌ها در عربستان سعودی نیروگاه هسته‌ای بسازد.

لیخاچف گفت: «ما آماده همکاری گسترده با شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و آسیایی به هر صورت که باشد هستیم. این همکاری در دیگر پروژه‌های ما در حال حاضر دارد صورت می‌گیرد».

این اظهارات پس از آن مطرح شد که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، گفت ریاض در نظر دارد غنی‌سازی اورانیوم را برای تولید انرژی هسته‌ای آغاز کند.

پیش از این گاردین اعلام کرده بود نخستین راکتور هسته‌ای عربستان سعودی تقریبا آماده شده است، اما ریاض باید اقدامات امنیتی ضروری تعیین شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رعایت کند.

عربستان که در نظر دارد یک نیروگاه هسته‌ای با دو راکتور بسازد ماه‌ها با آمریکا مذاکره کرد تا به توافق دوجانبه در این زمینه برسد. اما قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف خاندان آل سعود، در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه سبب شد بسیاری از نمایندگان کنگره از دونالد ترامپ بخواهند مذاکرات با ریاض در این خصوص را متوقف کند.

پیش از آن، پیش‌بینی می‌شد ریاض نتایج مناقصه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را قبل از سال ۲۰۱۹ اعلام کند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: عربستان ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار