معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: جهت گیری برنامه ریزی‌ها و اعتبارات استان باید بر اساس تحلیل‌های آماری جمعیت باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه شورای راهبردی جمعیت با بیان اینکه جهت گیری برنامه ریزی‌ها و اعتبارات استان باید بر اساس تحلیل‌های آماری جمعیت باشد، گفت: خروجی برنامه ریزی‌ها هم باید به افزایش امید به زندگی و جمعیت منجر شود.

حبیبی افزود: اطلاعات جمعیت استان باید به صورت مداوم و مستمر رصد تا برنامه ریزی دقیقی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین شود.

معاون فناوری اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۷۴ هزار نفری استان گفت: ۷۱ درصد جمعیت استان ۱۵ تا ۶۴ ساله، ۲۳ درصد صفر تا ۱۴ ساله و ۶ درصد بالای ۶۵ سال هستند.

منوچهر حیاتی با بیان اینکه ۷۵ درصد از جمعیت استان شهرنشین هستند گفت: نرخ باسوادی در استان نیز ۸۸ و ۶ دهم درصد است.
او تعداد اعضای خانوار در استان را نیز به طور متوسط ۳ و ۲۱ صدم درصد نفر عنوان کرد.

معاون فناوری اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین گفت: شهرستان‌های البرز و قزوین بیشترین تراکم جمعیت، و بوئین زهرا و تاکستان هم بیشترین بعد خانوار را دارند.

مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم گفت: افزایش جمعیت یکی از شاخص‌های توسعه است مشروط بر اینکه نیاز‌های جمعیت از جمله اشتغال، معیشت، آموزش و درمان نیز لحاظ شود.

مدیرکل بهزیستی استان هم در این جلسه گفت: پارسال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مشاوره و غربالگری رایگان ژنتیک انجام شد.

وارثی افزود: همچنین هزار و ۶۰۰ نوزاد نیز در بدو تولد شنوایی سنجی شدند.

او اضافه کرد: همچنین در این مدت ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال هم در فراخوان غربالگری شنوایی حضور یافتند؛ این کودکان در صورت داشتن افت شنوایی به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وارثی، غربالگری بینایی و اضطراب، تامین بخشی از جهیزیه، مسکن، اشتغال، آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی را نیز بخش دیگری از عملکرد بهزیستی عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

جهت گیری برنامه ریزی‌ها و اعتبارات استان باید بر اساس تحلیل‌های آماری جمعیت باشد

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.