مدیرامور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، سرانه مصرف سالانه تخم‌مرغ در استان را ۱۹۰ عدد اعلام کرد و آن را نسبت به میزان سرانه جهانی که ۳۰۰ عدد است، پایین‌تر دانست.

سرانه مصرف سالانه تخم‌مرغ در استان کرمانشاه ۱۹۰ عدد استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نرگس عظیمی مدیرامور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با تاکید بر ترغیب و فرهنگ‌سازی مصرف تخم مرغ در میان مردم، گفت : اکنون در سرانه مصرف نسبت به سرانه جهانی فاصله زیادی داریم و با افزایش تولید و فرهنگ‌سازی به دنبال افزایش این میزان در استان هستیم.

او با اشاره به اینکه ۱۸ واحد فعال مرغ تخم‌گذار در استان موجود است، تولید تخم مرغ در استان را اکنون ۱۱ هزار و ۱۶۰ تن اعلام کرد و گفت : نیاز مصرفی استان به تخم مرغ ۲۱ هزار تن است و ۱۰ هزار تن نیاز مصرفی استان از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی کرمانشاه به برنامه سه ساله این سازمان برای افزایش تولید تخم مرغ اشاره کرد و افزود: قصد داریم تا پایان این برنامه تولید تخم مرغ استان به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

عظیمی، سپس به اهمیت مصرف و مزایای تخم مرغ پرداخت و گفت: تخم مرغ دارای ۱۳ ویتامین ضروری برای بدن؛ ۶ گرم پروتئین مفید و چربی مناسب است که مفید برای بینایی، کاهش خطر بیماری‌های قندی و برای رشد کودکان ضروری است.

 

 

انتهای پیام/د

سرانه مصرف تخم مرغ نسبت به سرانه جهانی فاصله زیادی داریم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.