عضو انجمن کارشناسان بهداشت گفت: مردم در سراسر کشور می‌توانند با حضور در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی از خدمات رایگان مشاوره‌های سلامت بهره ببرند.

آموزش و مشاوره سلامت «رایگان» در سراسر کشوراحمد مهری، عضو هیات مدیره انجمن کارشناسان بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در طرح ملی غربالگری فشار خون که میلیون‌ها ایرانی با حضور در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی مورد سنجش قرار گرفتند، خیلی‌ها از وضعیت ابتلای خود به فشار خون آگاه نبودند؛ بعد از این طرح ملی، بسیاری از افراد دارای عوامل خطر سلامتی شناسایی و مورد حمایت و آموزش کارشناسان بهداشت و مراقبین سلامت قرار گرفتند.

عضو هیات مدیره انجمن کارشناسان بهداشت ادامه داد: گرفتاری نظام سلامت، بیش از همه، بیماری‌های غیرواگیر است؛ در راس این بیماری‌ها فشار خون، سکته ها، سرطان‌ها و دیابت و همچنین حوادث ترافیکی و افسردگی قرار دارد که بار مالی و سلامتی فراوانی بر جوامع وارد می‌کند.

بیماری دیابت زمینه ساز مشکلات متعدد برای سلامت است

مهری با بیان اینکه بیماری دیابت هم یکی از بیماری‌هایی است که نه تنها خود یک بیماری جدی است بلکه زمینه ساز مشکلات متعددی برای سلامت است، افزود: کارشناسان بهداشت و مراقبین سلامت در مراکز و پایگاه‌های شهری و بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی براساس بسته‌های خدمتی، توجه ویژه‌ای به ارائه خدمات مربوط به دیابت دارند.

او بیان کرد: اکنون همه خدمات تشخیصی اولیه، آموزش سلامت، مشاوره و مراقبت‌های بهداشتی در این مراکز بصورت رایگان است و نیرو‌های تخصصی بهداشتی و تغذیه‌ای با کشف بیماران دیابتی و ارائه آموزش‌های لازم، لحظه‌ای از ارائه خدمات غفلت ندارند.

عضو هیات مدیره انجمن کارشناسان بهداشت گفت: اگر مردم با مراقب سلامت خود در ارتباط باشند و سریع وضعیت دیابت خود را تشخیص دهند، به راحتی می‌توانند از بسیاری اتفاقات ناخوشایند سلامتی پیشگیری کنند.
بیشتر بخوانید:  ۲۷ میلیون ایرانی به مشاوره روانشناسی نیاز دارند/ همکاری نظام روانشناسی و آموزش و پرورش
مهری ادامه داد: نیرو‌های بهداشتی در سراسر کشور حضور دارند و آماده اند در تمام رده‌های سنی، خدمت ارائه دهند؛ مردم اطمینان خاطر داشته باشند خدماتی که ارائه می‌شود مبتنی بر دقیق‌ترین اصول علمی و رعایت ایمنی فرد و جهت حفظ سلامتی است.

عضو هیات مدیره انجمن کارشناسان بهداشت گفت: مردم در سراسر کشور می‌توانند با حضور در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی نزدیک منزل خود، مراقب بهداشت خود را بشناسند و بصورت کاملا رایگان از آموزش‌ها و مشاوره‌های سلامت بهره ببرند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار