رییس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش ۷۵ درصدی ترافیک محور‌های استان در اربعین امسال نسبت به ایام اربعین سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد مرادی رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به ترافیک پرحجم، اما روان در محور‌های استان گفت : در حال حاضر پرترددترین محور‌های استان محور حمیل- اسلام آبادغرب، کرمانشاه-اسلام آبادغرب، کرمانشاه-همدان و محور‌های منتهی به شهرستان قصرشیرین است.

او از افزایش ۷۵ درصدی ترافیک محور‌های استان نسبت به ایام اربعین سال گذشته خبر داد و گفت : امسال با استقبال و حضور گسترده زوار شاهد افزایش چشمگیر ترافیک در محور‌های استان هستیم و برای کنترل ترافیک علاوه بر استفاده از ظرفیت نیرو‌های درونی از نیرو‌های خارج از استان نیز استفاده شده است.

مرادی از بکارگیری ۱۴۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس برای کنترل محور‌های استان در این ایام خبر داد وافزود: بیشتر این ظرفیت در حال آمادگی برای کنترل محور‌ها در موج بازگشت است.

او افزود: موج بازگشت زوار از دو روز دیگر شروع می‌شود که به مراتب قوی‌تر از موج رفت خواهد بود، چرا که زوار طی روز‌های متمادی به عتبات عالیات رفته‌اند، اما زمان برگشت آن‌ها بصورت متمرکز و فشرده خواهد بود و بنابراین پیش بینی می‌شود با موج به مراتب قوی‌تری در زمان برگشت زوار مواجه شویم.

مرادی گفت: در همین راستا علاوه بر تقویت نیرو‌ها در موج بازگشت هماهنگی‌های لازم با اکیپ‌های امدادی صورت گرفته و گره‌های ترافیکی شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام شده است.

او از کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های تصادفات در ایام اربعین امسال خبر داد وافزود: بیشترین عامل تصادفات در این ایام مربوط به خستگی و خواب آلودگی است که بطور معمول در موج بازگشت بیشتر شاهد آن خواهیم بود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در همین راستا از رانندگان خواست تا در موج بازگشت با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی جدا اجتناب کنند.

او افزود: موکب‌هایی در مسیر زوار قرار دارد و لازم است رانندگان بعد از هر دو ساعت رانندگی در یکی از این موکب‌ها قدری استراحت کرده و بعدا ادامه مسیر دهند.

مرادی به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی در محور‌های استان هم اشاره کرد وافزود: این شرایط موجب لغزندگی جاده‌ها شده و می‌طلبد رانندگان احتیاط بیشتری در این شرایط داشته باشند.

او به محدودیت تردد کامیون‌ها در محور اسلام آبادغرب-حمیل و محور اسلام آباد غرب-قصر شیرین اشاره کرد و افزود: این محدودیت تردد برای تمام کامیون‌ها به جز کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی است و احتمالا تا اول آبان ماه ادامه داشته باشد.

 رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: طرح ترافیکی اربعین تا پایان بازگشت آخرین گروه زوار در استان ادامه خواهد داشت .

 

 

انتهای پیام/د

اعلام پرترددترین محور‌ها

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.