ایجاد بیش از ۲۵۰۰ شغل روستایی در استان سمنان

به منظور اقتصاد مقاومتی بیش از ۲ هزار و ۵۴۲ نفر با اجرای طرح‌های اشتغالزا در روستاهای استان سمنان مشغول به کار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با بیان اینکه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در روستا‌ها گفت: از محل منابع صندوق توسعه ملی و تفاهم نامه‌های منعقد شده از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی و بنیاد برکت و و بانک‌های عامل، به یک هزار و ۲ طرح روستایی و عشایری با اشتغال ۲ هزار و ۵۴۲ نفر تسهیلات اعطا شد.

او افزود: حجم تسهیلات ارزان قیمت پرداختی برای اشتغالزایی و رونق روستا‌ها در مقایسه با سال‌های قبل بی سابقه بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با بیان اینکه گردشگری محور توسعه استان و موجب رونق اقتصادی می‌شود،اظهار داشت: ۸۱ اقامتگاه بومگردی فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۷۶ اقامتگاه با زمینه اشتغال ۲۱۶ نفر در روستا‌های استان ایجاد شده است.

مهدی صمیمیان بیان کرد: سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی موجب تحول و ترقی چشمگیر روستا‌ها شده که توسعه مدیریت روستا و تقویت نهاد عمومی غیردولتی دهیاری از جمله اقدامات انجام شده برای تحول در روستا‌ها است.

او با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه، رویکردی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به توسعه روستا داشته است، تصریح کرد: شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی و ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستا‌ها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستا‌ها از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی است.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از کل جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان سمنان تعداد ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند و۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شورا‌های اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

در استان سمنان شهرستان‌های میامی با ۸۸.۲۱ درصد و سمنان با ۵.۸ درصد روستانشینی به ترتیب بیشترین و کمترین ضریب روستانشینی را دارند.

انتهای پیام / م

۸۱ اقامتگاه بومگردی فعال در استان سمنان وجود دارد

برچسب ها: اشتغال ، اخبار اقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.