معاون استاندار سمنان خبر داد؛

هدایت نقدینگی به سمت تولید خُرد گامی برای توسعه تعاونی ها

حشمت الله عسگری گفت: هدایت نقدینگی به سمت تولید خُرد با تجمیع سرمایه و پس‌انداز‌های خرد عاملی برای توسعه تعاونی‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت الله عسگری در مراسم چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان سمنان ضمن بیان اینکه بخش تعاون مظلوم واقع‌شده و رسالت و جایگاهی که باید در کشور داشته باشد، متناسب با آنچه که قانون اساسی تعیین کرده نیست، گفت: یکی از سیاست‌های دولت، هدایت نقدینگی به سمت تولید خُرد با تجمیع سرمایه و پس‌انداز‌های خرد و توسعه تعاونی‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد، و باید کوشید تا سنگ از جلوی پای تعاونی‌ها برداشته شود و بتوان آن را سطح کلان ارتقا داده و بدین ترتیب پیشران در اقتصاد کشور باشیم.

او بابیان اینکه آفت اصلی که منجر به عدم توجه به تعاون شد، نه سیاست‌های حمایتی بلکه در درشت هیکل بودن دولت است، افزود: کاهش اندازه دولت و شیفت دولت به بخش تعاونی و بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: در حوزه تعاون و تعاونی نباید خط‌کش گذاشت و تمام ابزار را به بخش تعاون تخصیص داد، اما انتظار می‌رود تعاونی‌ها در میزان بهره‌مندی از اشتغال روستایی سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند که این امر در طول چهل‌سال گذشته بی نظیر بوده است.

عسگری بابیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در حوزه صنعت و کشاورزی پرداخت‌شده است، ابراز داشت: همچنین پرداخت تسهیلات روستایی و اشتغال خانگی نیز ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه برای توسعه و ارتقا تعاونی‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد و در ستاد تسهیل نیز از تعاونی‌ها حمایت می‌شود، گفت: استان سمنان در بحث توسعه تعاونی‌ها پیش قراول بوده است، کمتر استانی که با این تعداد عضو تعاونی تشکیل‌شده باشد این مایه افتخار و مباهات است.

توفیق یا عدم توفیق تعاونی‌ها در جلب اعتماد عمومی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه توفیق یا عدم توفیق تعاونی‌ها در جلب اعتماد مردم است، تصریح کرد: اینکه تعاونی‌ها جمع شده و تصمیم می‌گیرند فعالیتی انجام دهند بر مبنای اعتماد بوده و قائل به خرد جمعی است، مردم عاقل‌اند و قائل به خرد جمعی به جای خرد فردی هستند.

عسگری ضمن بیان اینکه گستره تعاون بسیار و آثار مطلوبی را نیز به همراه دارد، افزود: از آثار اقتصادی تعاون به بهبود تولید و ارتقا و توان اشتغال و توسعه ظرفیت‌های اقتصادی می‌توان اشاره داشت همچنین کاهش فقر و فقرزدایی بهبود عدالت به واسطه تشریک سرمایه‌ها و توسعه مشارکت‌های مدنی و توسعه مشارکت‌های مردمی از دیگر مزیت‌های عمده آن را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام / م

آثار اقتصادی تعاون به بهبود تولید و ارتقا و توان اشتغال و توسعه ظرفیت‌های اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.