رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تمهیدات لازم برای خدمت رسانی در بحث انتظامی و قضایی به زائران اربعین حسینی در مرز خسروی و قصرشیرین پیش بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تشکیل جلسه شورای تأمین استان کرمانشاه در روز گذشته و در قصرشیرین خبر داد و گفت : تمامی دست اندرکاران انتظامی و قضایی پای کارند و فرمانده انتظامی استان نیز شخصا دیروز در قصرشیرین حضور داشته و مشغول اقدامات انتظامی بودند.

او با بیان اینکه مسیر حرکت زائران در این استان از کنگاور شروع و پس از کرمانشاه و اسلام آباد، به قصرشیرین ختم می‌شود، گفت : دستگاه قضایی و انتظامی، به خوبی منطقه را تحت پوشش قرار داده اند.

او با بیان اینکه نهایت امنیت و آرامش برای زوار اربعین وجود دارد، گفت: جای نگرانی نیست و هیچگونه آماری در خصوص مراجعه به دستگاه قضایی استان و تشکیل پرونده وجود ندارد.

عالی‌ترین مقام قضایی کرمانشاه، اقدامات صورت گرفته در بحث انتظامی و قضایی استان را در سه بخش توصیف کرد و گفت: بحث اول خدمت رسانی دادگستری استان به زائران از ورودی استان، کنگاور، که شرقی‌ترین شهرستان است شروع می‌شود که در آن با احداث موکب، در خدمت زائران هستیم.

او افزود: در شهرستان‌های مسیر زائران اربعین در کرمانشاه، اسلام آباد، شهرستان دالاهو، سرپل ذهاب و قصرشیرین هم موکب‌های متعددی ایجاد شده است و از سوی همکاران خدمت رسانی انجام می‌شود.

کل دادگستری استان کرمانشاه در خصوص اقدامات قضایی صورت گرفته برای تسهیل پیاده روی اربعین حسینی گفت: در شهرستان‌های مسیر زائران، کشیک قضایی ۲۴ ساعته وجود دارد و دسترسی به دادستان‌ها و قضات دادسرا نیز برای زائران امکانپذیر است. تابحال هیچ مورد قابل بحثی نداشتیم و همه امور طبق روال عادی پیش می‌رود.

این مقام قضایی افزود: در ایام اربعین به صورت میانگین روزانه ۲۸ هزار نفر از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شده اند یعنی چندین برابر ظرفیت. با توجه به پیش بینی‌های انجام گرفته، با وجود این میزان از جمعیت نیز همه امکانات را در این راستا بسیج کرده ایم. اوضاع خوب و آرام است و ما هم در راه خدمت به زوار حضرت سیدالشهدا (ع) هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد .

 

 

انتهای پیام/د

تمامی دست اندرکاران انتظامی و قضایی پای کارند

 

برچسب ها: دادگستری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.