نحوه تهیه فلافل متفاوت است اما چند مدل فلافل وجود دارد که اصلی ترين آن نوعی است که با نخود تهیه مي شود ولی فلافل ماش، عدس، بادنجان، سیب زمینی هم وجود دارد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فلافل یکی از غذا های خوشمزه و ساده است که اصلات آن به لبنان بر میگردد که به علت خوشمزه بودن در ایران هم رایج است.

طرز تهیه فلافل خوشمزه خانگی

همان طور که می دانید فلافل جزو غذاهای فوری به حساب می آید و با مواد ساده و ارزان قیمتی همچون نخود، سیب زمینی، پیاز و ادویه مخصوص تهیه می شود. 

مواد لازم :

نخود خام: 300گرم

تخم مرغ:1 عدد

پیاز: یک عدد متوسط

جعفری تازه: خرد و ساطوری شده ۲ قاشق غذاخوری

گشنیز تازه: خرد و ساطوری شده ۲ قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

سیر تازه: ۵ حبه

پودر زیره سبز: یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه: ۴/۱ قاشق چایخوری

آرد نخودچی: یک قاشق غذاخوری

بکینگ‌پودر: یک قاشق چایخوری

روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا نخود ها را درون یک ظرف ریخته و سپس آنها را 24 ساعت درون اب بگزارید تا خوب خیس خورده سپس نخودهای خیس خورده، پیاز، فلفل، گشنیز، جعفری، نمک، سیر و زیره را در میکسر بریزید و همه را با هم مخلوط کنید تا زمانی که تمام مواد خوب خرد شوند و حالت خمیری پیدا کند. مایه به دست آمده نباید زیاد شل باشد. ذرات مایه باید کمی درشت‌تر از ذرات شکر باشند.

البته اگر میکسر در دسترس تان نیس میتوانید نخود ها را به همراه پیاز و سیر چرخ کنید سپس گشنیز و جعفری را خورد کرده و به همراه فلفل و زیره رو مواد بریزید و انها را با هم مخلوط کنید

طرز تهیه فلافل خوشمزه خانگی

در مرحله بعد آرد نخودچی ، بیکینگ پودر وتخم مرغ را روی مواد مخلوط شده بپاشید و هم بزنید. برای چند ساعت مخلوط را درون یک کاسه بریزید و روی آن را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه فلافل خوشمزه خانگی

در یک ماهیتابه یا ظرف گود و عمیق روغن بریزید و اجازه بدهید روغن داغ شود. از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و با دست گرد کنید. می‌توانید از اسکوپ مخصوص فلافل هم برای این کار استفاده کنید. توپ‌ها را داخل روغن داغ بریزید و اجازه دهید سرخ شوند.فلافل ها باید با حرارت کم پخته شود تا مغر پخت شوند فلافل‌ها باید در روغن غوطه‌ور باشند.(فلافل ها آنقدر نریزد که بهم بچسبند) بعد از سرخ شدن آن‌ها را روی دستمال روغن‌گیر بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ویدا
۱۳:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
عاللللییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
عالی