آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان صنعت ساختمان در دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حامد عبدالرزاقی رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان به مدت ۲ روز و در چهار نوبت و همزمان با سراسر کشور در شهر قزوین آغاز شد.

عبدالرزاقی با بیان اینکه در این دوره از آزمون، کاردانان و معماران تجربی حضور ندارند، افزود: این دوره آزمون تنها در بخش مهندسان و در هفت رشته مهندسی عمران، معماری، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک، مکانیک و برق در حال برگزاری است.

او اضافه کرد: شرکت کنندگان در این آزمون با دستیابی به ۵۰ درصد از نمرات آن موفق به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اخذ صلاحیت‌های طراحی، نظارت، اجرا و محاسبات می‌شوند.

این مسئول برگزاری آزمون تعداد شرکت کنندگان این دوره را ۲ هزار و ۷۹۷ نفر دانست و گفت: ۲ هزار و ۲۵ داوطلب مرد و ۷۷۲ داوطلب زن در این آزمون حضور دارند.

عبدالرزاقی، سه سال بعد از دریافت مدرک تحصیلی را شرط حضور داوطلبان در آزمون ورود به حرفه مهندسی دانست و یادآور شد: پذیرفته شدگان می‌توانند با دریافت پروانه اشتغال به کار از سوی اداره کل راه و شهرسازی به صورت رسمی وارد حرفه مهندسی ساختمان شوند.

هم اکنون سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین دارای ۹ هزار و ۹۸۵ عضو است که چهار هزار و ۶۳۰ تن از آنان دارای پروانه اشتغال به کار بوده و پنج هزار و ۳۵۵ نیز بدون پروانه هستند.

انتهای پیام/ک

آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان صنعت ساختمان در  قزوین آغاز شد

برچسب ها: آزمون ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.