معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام گفت: امنیت انتظار نخست هر جامعه‌ و یک مقوله اجتماعی است.

ایجاد امنیت یک مقوله اجتماعی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ کریم نصرالهی معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام گفت: تامین نظم و امنیت از مهم‌ترین ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه است و مردم نقش محوری و تعیین کننده‌ای در توسعه نظم و امنیت اجتماعی ایفا می‌کنند.

او در ادامه با بیان اینکه اعتماد و امنیت اجتماعی از مولفه‌های سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند افزود: اعتماد یکی از شاخص‌های سرمایه اجتماعی است که پلیس به عنوان یک نهاد اجتماعی به دنبال مشارکت پذیری و جلب اعتماد عمومی است.

نصرالهی اظهار کرد: نیروی انتظامی همواره تلاش می‌کند با هدف توسعه  و همسویی در پیشگیری از حوادث و تهدیدات اجتماعی، امنیت و آرامش روانی را در جامعه با مشارکت مردم فراهم کند.

او با اشاره به اینکه یکی از راهبرد‌های ناجا بهره گیری از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی است بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان رابط بین مردم و دولت می باشد و در جهت پیشگیری از جرایم، آسیب‌ها و همچنین حل و فصل دعاوی نقش محوری را ایفا می‌کند.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام، پلیس را یک نهاد اجتماعی و تامین کننده نظم و امنیت در جامعه دانست و ادامه داد: تعامل و مشارکت با سازمان‌های مردم نهاد لازم و ضروری است و با تعامل و همکاری می‌توان بر آسیب‌ها و حوادث اجتماعی غلبه کرد.

انتهای پیام/ ن

ضرورت مشارکت پلیس با سازمان‌های مردم نهاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.