در هفته کودک، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برنامه‌های متعددی را با "شعار آینده ساختنی است "در نظر گرفته است.

مروربرنامه‌های هفته کودک /تببین مضررات کودک همسریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم زره ساز مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اشاره به شعار هفته کودک" آینده ساختنی است" گفت: طرحی با عنوان امداد فرهنگی توسط سه دستگاه، در مشهد و حاشیه شهر مشهد و روستا‌های اطراف شروع شده است که بدین منظور کتابخانه‌های سیار کانون، مربیان فرهنگی، هنری و ادبی در کنار یکدیگر در محیط‌های هدف با همکاری بخشداری و فرمانداری مشهد با تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار هم گرد آمدند.


او تصریح کرد: در این طرح مهارت‌های مختلف از جمله مهارت‌های نه گفتن، کنترل خشم، مباحث خواندن مناسب، لزوم بازی کردن و اظهار نظر کردن به کودکان آموزش داده می‌شود و همچنین کارشناسان بهزیستی در مناطقی که کودک همسری وجود دارد، حضوریافته، مسأله را برای والدین تببین کرده و از مضررات آن میگویند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: پکیج قوی فرهنگی و هنری و سلامتی و مشاوره‌ای با همکاری کانون پرورش فکری، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حمایت شهرداری (اهدا جوایز) صورت می‌گیرد که بدین منظور در مورد سلامت و تغذیه با والدین صحبت می‌کنند و کارگاه‌های آموزشی در این خصوص برگزار می‌شود.

او ادامه داد: بازدید از بیمارستان‌های کودک یکی دیگر از برنامه‌های هفته کودک می‌باشد بدین منظور واحد‌های سیار کانون پرورش فکری در بیمارستان‌های کودک مستقر خواهند شد که این اتفاق در بیمارستان اکبر مشهد صورت گرفت، قرار شد کتاب‌ها و سرگرمی‌هایی در اختیار کودکان بیماری که در بیمارستان‌های کودک هستند قرار بگیرد.

زره ساز افزود: همچنین دوره‌ای از طرف کانون پرورش فکری نوجوانان برای پرستاران بیمارستان‌ها برگزار می‌شود تا به عنوان همکار کانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: جلسات ادبی و دیدار صمیمانه بین کودکان و مسئولین برگزار می‌گردد و مطالبات کودکان و نوجوان با عنوان صندلی داغ مطرح می‌شود.

زره ساز ادامه داد: کتا بخانه‌های سیار و ثبت نام رایگان در نقاط محروم، افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده کودکان و نوجوانان خراسان رضوی که در عرصه ملی و بین المللی حائز رتبه شدند و جشنواره قصه گویی در هفته کودک از جمله فعالیت‌های دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان است.

او در خصوص تمایل بسیاری از پزشکا ن برای ملحق شدن به طرح امداد فرهنگی گفت: بسیاری از پزشکان از این طرح مطلع شده و خواستار همکاری با آن هستند لذا رسانه‌ها ها نقش بسیاری در ترغیب مردم جهت همکاری با این طرح دارند.


انتهای پیام//م. پ


برگزاری کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم

برچسب ها: شهرداری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار