رئیس پلیس راه مازندران گفت: هزار نفر از دهیاران مازندرانی به عنوان راهور محله با پلیس همکاری می‌کنند.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران در حاشیه گردهمایی راهوران محله و نمونه‌های ترافیکی در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: راهوران محله دهیاران روستا‌ها هستند که در امور آموزش، ترافیکی، تصادفات، پیگیری نواقص راه و ساماندهی نقاط حادثه خیز با پلیس همکاری می‌کنند.

او با بیان اینکه در مازندران هزار راهور محله فعال است، افزود: امیدواریم همه دهیاران ۳ هزار و ۶۰۰ روستای مازندران به این امر بپردازند و وارد این عرصه شوند.

سرهنگ قدمی گفت: نتیجه همکاری پلیس و راهوران محله خوب بوده و آمار‌ها تصادفات راه‌های روستایی کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که این راهوران محله در مازندران فعال شدند، افزود: این دهیاران پس از آموزش‌های کلی و اختصاصی از سوی کارشناسان پلیس کار خود را انجام می‌دهند.

او گفت: دهیاران باید در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات جاده‌ای برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: تلاش نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی سبب ایجاد نظم و آسایش عمومی و راحتی مردم شده و در این زمینه همه ما وظیفه داریم در تعامل با نیرو‌های انتظامی، راهنمایی و رانندگی همکاری صمیمانه داشته باشیم.

او با تأکید بر همکاری مستمر دهیاران به عنوان راهوران محله گفت: در روستا‌ها نقش دهیاران و شورا‌های اسلامی در راستای آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند سبب کاهش تصادفات شود.

سرهنگ قدمی افزود: با فرهنگ‌سازی مناسب، اطلاع‌رسانی دقیق، ارائه آموزش‌های لازم و استفاده از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها، می‌توان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را کاهش داد.

او گفت: انتظار پلیس از دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی جلب مشارکت همه متولیان برای پیشگیری از تصادفات در محور‌های روستایی، ارتقای فرهنگ ترافیکی و رانندگی در روستاها، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و ارائه راهکار‌های علمی و عملی در راستای کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: دهیاران باید با هدف کاهش حوادث و تصادفات محور‌های روستایی در شناسایی وسایل نقلیه حادثه‌ساز، رانندگان بدون گواهینامه و مهارت لازم رانندگی خودرو، موتورسیکلت و تراکتور و همچنین نسبت به شناسایی نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند.

سرهنگ قدمی گفت: برای رسیدن به نقطه ایده‌آل و مطلوب ضرورت بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه شاخص‌های مختلف ترافیکی و نقش مردم و شهروندان همگام با دستگاه‌های متولی و پلیس راهور جدی است.

او افزود: ابتکار پلیس راهور در ایجاد پلیس محله راهور در راستای تقویت برنامه‌های آموزشی و نیز آشنایی شهروندان با قوانین راهنمایی و رانندگی انکار ناپذیر است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه اینکه راهوران خود را همکار نیروی انتظامی بدانند، گفت: یکی از اقدامات راهوران محله برای پیشگیری از حوادث رانندگی در مسیر‌های روستایی، اقداماتی مانند جلوگیری از تردد بی رویه ماشین‌های کشاورزی مانند تیلر، آزادسازی شانه‌های خاکی در بافت پرتراکم روستایی، آموزش موتورسواران و رانندگان ماشین‌های کشاورزی برای رعایت نکات ایمنی است.

در پایان این مراسم راهوران محله و نمونه‌های ترافیکی مازندران قدردانی شدند.

انتهای پیام/ س

همکاری دهیاران مازندرانی به عنوان راهوران محله با پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار