جانشین دبیر اجرایی بیست و دومین جشنواره قصه گویی استان یزد گفت: یکی از ایــن زمینه‌هایی که می‌تواند بسیاری از مهارت‌های زبانــی و فرازبانــی را تقویت کند طراحــی تکالیفی در قالب قصه و داســتان اســت.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا آخوندی جانشین دبیر اجرایی بیست و دومین جشنواره قصه گویی استان یزد در اولین نشست علمی تخصصی شیوه نگارش مقاله با موضوع قصه و قصه گویی، گفت: یکی از ایــن زمینه‌هایی که می‌تواند بسیاری از مهارت‌های زبانــی و فرازبانــی را تقویت کند طراحــی تکالیفی در قالب قصه و داســتان اســت.

او استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی، قصه‌گویی و رشد مهارت‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی و تربیت دینی در کودکان و نوجوانان، کارکرد‌های روان‌شناختی قصه‌گویی در دنیای کودکان از اهداف کارگاه  آموزش مقاله نویسی است.

آخوندی  با اشاره  پیشکسوتان صاحب نام در  داستان نویسی  و قصه گویی، گفت:  اسدالله شکرانه از پیشکسوتان و صاحب نام آن عرصه قصه گویی کشور است که از جمله اقدامات او جمع آوری و چاپ طرح سیمرغ قصه‌های مردم ایران بود که در چندین جلد قصه‌های بومی و محلی سراسر کشور را جمع آوری کرده است.

او با بیان اینکه این نشست همزمان با روز جهانی کودک برگزار شد،  افزود: هفته ملی کودک امسال از ۱۳ مهر ماه شروع شده  و تا ۱۹ مهر در مراکز کانون، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف ادامه دارد.

بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی دربخش استانی از امروز ۱۶ مهرماه آغاز و ۲۳ مهرماه در یزد ادامه دارد.

انتهای پیام/ی 

مهارت‌های زبانــی و فرازبانــی با قصه گویی تقویت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار