رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۸۰ درصد از فعالیت‌های بخش کشاورزی در استان کرمان به همت روستائیان انجام می شود که نقش موثری در ارز آوری صادرات غیر نفتی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،عباس سعیدی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به مناسبت ۱۵ مهر ماه روز ملی روستا و عشایر گفت: روستا‌ها و روستانشینان و عشایر نقش بزرگی در امنیت غذایی و تولید غذا دارند.

او افزود: ۴۱ درصد جمعیت استان در روستا‌ها کار و تلاش می‌کنندو در تولید، اشتغال و اقتصاد نقش مهمی دارند.

سعیدی افزود: ۸۰ درصد از فعالیت‌های بخش کشاورزی در استان کرمان در روستا‌ها به همت روستا نشینان انجام می‌شود و ۲۵ درصد از تولید ناخالص ملی را روستائیان و عشایر به خود اختصاص داده اند و نقش موثری در ارز آوری صادرات غیر نفتی دارند.

او  گفت: تامین امنیت غذایی و تولید غذا به عهده روستاییان است و ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات بخش کشاورزی در استان کرمان (به جز منطقه جنوب) است.

سعیدی از برنامه‌های این سازمان در خدمت رسانی مطلوب‌تر به روستاییان و عشایر را به بالا بردن بهره وری در آب، استفاده از نهاده ها، توسعه مکانیزاسیون، روش‌های مناسب کشت و کار، استفاده بهتر از منابع محدود مانند آب نظیر کشت گیاهان دارویی، افزایش ضریب نفوذ دانش در مزرعه، آموزش و توانمند سازی کشاورزان، توجه به تشکل‌ها و تعاونی‌ها وایجاد زنجیره‌های تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی با هدایت سرمایه‌ها برای سرمایه گذاری در صنایع و پروژه‌های اقتصادی و ... نام برد.

انتهای پیام/ی

روستانشینان و عشایر نقش بزرگی در تولید غذا دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار