رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرد زمان آن رسیده است که آمریکا از جنگ بی‌پایان سوریه خارج شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت زمان آن فرا رسیده که این کشور از جنگ بی پایان سوریه خارج شود.

او در حساب توییتری خود نوشت: زمان آن برای ما فرا رسیده که از این جنگ‌های بی پایان مسخره که بیشتر آن‌ها قبیله‌ای بوده خارج شویم و سربازان خود را به خانه بیاوریم. ما در جایی خواهیم جنگید که برای ما منفعتی داشته باشد و تنها برای پیروزی خواهیم جنگید. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کرد‌ها نیز هم‌اکنون باید چنین کنند و اوضاع را بسنجند و اینکه چه می‌خواهند با داعشی‌های بازداشت شده در همسایگی شان انجام دهند. تمامی آن‌ها از داعش متنفرند و سالهاست که با آن دشمنی دارند.

ترامپ مدعی شد: ما داعش را شکست دادیم و صد در صد خلافتش را پس گرفتیم. من این کار را انجام دادم، هیچ‌کسی نتوانست! ما می‌خواهیم نیروهایمان را از سوریه به خانه برگردانیم، من با همین شعار انتخاب شدم.

این اظهارات ترامپ در حالی بیان می‌شود که حضور ایران با اجازه دولت سوریه بوده؛ اما حضور آمریکا در سوریه بصورت غیرقانونی و بدون اجازه دولت سوریه بوده و نقض حاکمیت این کشور تلقی می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین در ادامه توئیت‌هایش با طرح ادعای تکراری خود درباره نقش آمریکا در شکست تروریست‌ها اعلام کرد: آمریکا قرار بود تنها ۳۰ روز در سوریه باشد. سال‌ها گذشت و ما بدون هیچ هدفی در جنگ ماندیم و بیشتر و بیشتر در آن فرو رفتیم. زمانی که من به واشنگتن آمدم، داعش در منطقه پراکنده بود؛ اما ما به سرعت و ۱۰۰ درصد خلافت داعش را شکست دادیم که از جمله آن، بازداشت هزاران عنصر داعش بود که بسیاری از آن‌ها از اروپا بودند. اما اروپا نمی‌خواهد که آن‌ها (عناصر داعش) بازگردند. آن‌ها گفتند آمریکا از آن‌ها نگهداری کند؛ اما من گفتم، نه، ما برای شما لطف بزرگی کردیم و اکنون شما از ما می‌خواهید که ما آن‌ها را با هزینه گزاف در زندان‌های آمریکا نگهداری کنیم.

او همچنین درباره عملیات احتمالی داعش در سوریه هم نوشت: ما هفت هزار مایل (بیش از یازده هزار کیلومتر) با آن‌ها فاصله داریم و در صورتی که به نزدیکی ما بیایند، بار دیگر آن‌ها را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۴:۰۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اگر مردم آمریکا در لپ لپ های ایرانی دنبال رییس جمهور می گشنند 100 درصد خیلی خیلی بهتر از تراپ پیدا می کردنندژ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
امریکای جدید باید بهتر است به فکر اقتصاد خود باشد معدن طلا والماس افغانستان که با انگلیس هاپولی کردند حمله به عراق وچقدر از شرکت های نفتی عراق نفت تا دو سال مجانی دوزدیدند که باید تو کتاب های درسی عراق وتاریخ عراق وافغانستان ونسل های اینده گنجانده ونوشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
حداقل با صراحت اشتباه بودن این جنگ مسخره را اعلام کرد. چون هم پولشون رفته و هم دستاورد خاصی نداشتند.آخر آخرش فهمیدند که بازم بشار اسد میتونه ضامن امنیت همه ی گروه ها و مذاهب باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
ترامپ‌ دروغگو داعش رومقاومت وسپاه پاسداران وهمپیمانان مقاومت شکست داد
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۲۳:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
یکی از انتقادات جدی خود همین آقا به خانم کلینتون در جریان مناظرات انتخاباتی ، ایجاد داعش توسط سردمداران قبلی آمریکا بود که به اعتراف خانم کلینتون در کتابش در این زمینه اشاره داشت ، حالا با چه رویی دم از مبارزه با داعش می زند خدا می داند ، البته از آمریکایی ها این همه بی حیایی تعجب آور نیست اما آیا اینها از شعور مردم دنیا شرم نمی کنند ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
عربستان که میخاد از یمن بره تو هم از سوریه برو برو آفرین بچه ی خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خوش گلدی..بندازینشون بیرون بابا
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۱:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
آقای ترامپ خودت بهتر از هر کسی میدونید که داعش دستپخت خودتون هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
از افغانستان هم برين بهتره
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۹:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
با توجه به اتمام احتمالي جنگ يمن،وبرنامه خروج نيروهاي امريكايي از سوريه،به احتمال زياد جنگ جديدي درمنطقه در راه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
لابد با ایران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جرات ندارند همین الانم شکست خوردن از ترس ابروریزی بیشتر دارند گورشون رو گم می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خدا وکیلی دم ایران و ایرانی گرم که اجازه نمیده یه مزدور بی اجازه تو خاک کشورمون باشه
Iran (Islamic Republic of)
هدهد
۱۸:۱۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
رو نیست که سنگ پا کاخ سفیده....... تواز پس نجات سربازای خودت نمیتونی بیایی اونوقت داعش را شکست دادی..... باهمین بهانه سربازای خودتا بردار ببر..... ماهم میگیم پیروزمندانه رفتین مثلا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
گل گفتی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
این ترامپ هر روز 1حرفی میزنه رو حرفهاش نباید حساب کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بیچاره توهم زده
آخرین اخبار