معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: فرونشست‌ها زخم باز زمین هستند این زخم‌ها براثر یک فراینده چندین دهه ساله ایجاد شده است.

مهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه افزایش فرونشست زمین در مناطق جنوبی استان تهران اظهار کرد: افت آب‌های زیر زمینی علت اصلی فرونشست‌های جنوب تهران است.

وی با بیان اینکه کاهش آب‌های زیرزمینی موضوعی نیست که با یک بار بارندگی جبران شود، افزود: فرونشست‌ها زخم باز زمین است این زخم‌ها براثر یک فراینده چندین دهه ساله ایجاد شده است.

کتال محسنی با اشاره به این که اثرات افت آب‌های زیر زمینی به مراتب از زمین لرزه بدتر است، گفت:ز مانی که زلزله‌ای در یک منطقه رخ می‌دهد پس از آن می‌توان این آسیب را جبران کرد، اما فرونشست زمین، افت آب‌های زیر زمینی و نابودی دشت‌ها را نمی‌توان به راحتی جبران و احیا کرد.


بیشتر بخوانید: هشدار به برداشت‌های بی‌رویه از دشت‌های ممنوعه


وی اشاره‌ای به حفر چاه‌های غیر مجاز در دشت‌های جنوب تهران نیز کرد و بیان داشت: براساس سیاست‌های کلان زیست محیطی برداشت آب در دشت‌های ممنوعه یا مناطقی که به شدت با افت آب‌های زیرزمینی مواجه است ممنوع کرده است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: براساس همین سیاست‌های کلان زیست محیطی اخذ مجوز حفر چاه در دشت‌های ممنوعه به طور کامل ممنوع است و چاه‌های غیر مجاز حفر شده نیز باید از مدار خارج شوند.

وی افزود: هم اکنون بخش‌های زیادی از دشت‌های استان تهران به عنوان دشت‌های ممنوعه معرفی شده اند.

انتهای پیام/

معرفی بخش‌های زیادی از دشت‌های استان تهران به عنوان دشت‌های ممنوعه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار