نعمتی در مراسم روزجهانی پست گفت: کشور ما در حوزه پست، رتبه دوم در منطقه را داراست.

رتبه دوم شرکت ملی پست کشور در سطح منطقهبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از ظهر امروز و در آستانه هفدهم مهرماه (۹ اکتبر) مصادف با روز جهانی پست، نشست خبری مهندس حسین نعمتی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از اصحاب رسانه‌ در محل ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.

حسین نعمتی در این نشست ضمن گرامیداشت روز جهانی پست گفت: اتحادیه جهانی پست حدود ۱۴۵ سال پیش با حضور ۲۲ کشور آغاز به کار کرد که امروز ۱۹۲ کشور در این اتحادیه عضویت دارند؛ هم‌اکنون هم کشور ما در حوزه پست، رتبه دوم در منطقه را داراست.

نعمتی با تاکید بر این نکته که شبکه پستی ما در سرتاسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم است گفت: امروزه روند و روال پستی در دنیا در حال تغییر است به نحوی که از بحث پست‌نامه، جهت‌گیری‌شان به سمت بسته و امانت است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما در طی یکسال گذشته تلاش کردیم که این زمینه را فراهم کنیم و خوشبختانه بر اساس آمار و اطلاعاتی که وجود دارد نشان می‌دهد در زمینه پست‌نامه و امانت اقدامات بسیار خوبی از سوی شرکت پست صورت گرفته و زیرساخت‌های مناسبی در این زمینه انجام گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آمار ترافیکی پست کشور به ویژه در زمینه تجارت الکترونیک در حال رشد است؛ برای نمونه لازم است به این نکته اشاره کنم که در شش ماهه نخست سال ۹۸، شاهد یازده درصد رشد ترافیکی در خدمات ثبتی که شامل حوزه‌های پست سفارشی، پست پیشتاز و پست ویژه است، بودیم.

نعمتی ادامه داد: در حوزه بسته و امانت نیز شاهد رشد ۴۱ درصدی هستیم و آمار نشان می‌دهد که ۱۱ میلیون بسته و امانت توسط شرکت ملی پست در کشور جا به جا شده است.

او افزود: خوشبختانه یکی از سرویس‌هایی که در سطح شبکه پستی کشور فعال شده و همکاران ما توانسته‌اند عملکرد خوبی در آن داشته باشند، موضوع خرید و فروش اینترنتی است که در شش ماه گذشته شاهد ۱۴ درصد رشد در این مقوله بودیم.

رتبه دوم شرکت ملی پست کشور در سطح منطقه

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین گفت: امروز صد درصد نامه‌رسان‌های ما در سراسر کشور به کارتخوان سیار مجهز شده‌اند. رویکرد شرکت ملی پست در بحث استفاده از ظرفیت جوانان موفق بوده به طوری که میانگین سنی مدیران شبکه پستی کشور زیر ۴۵ سال است که در نوع خود عدد مناسبی است.

او افزود: در سطح شبکه پستی کشور، ۱۴ هزار نقطه تماس وجود دارد و ۵ هزار مسیر مبادله پستی تعریف کردیم‌ که این موضوع نشان‌دهنده دسترسی مناسب هموطنان به پست است.

نعمتی در ادامه با اشاره به ارزیابی شاخص‌های پستی توسط اتحادیه جهانی پست گفت: شرکت ملی پست کشورمان در سال ۲۰۱۸ رتبه ۴۸ جهانی و رتبه دوم منطقه را داراست.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به پوشش کامل کشور در برخورداری کدپستی گفت: هم‌اکنون ۵۶ میلیون کدپستی در کشور وجود دارد که هر ۶ ماه‌ یکبار این کد‌های پستی‌ توسط شرکت به‌هنگام‌ سازی و به‌روز رسانی‌ می‌شود.

نعمتی در خصوص همکاری شرکت پست با الوپیک و شکل‌گیری الوپست و همچنین پاسخ به این سوال که آیا شرکت پست حاضر به همکاری با سایر استارت‌آپ‌ها در حوزه پستی است یا خیر، گفت: خوشبختانه با شکل‌گیری الوپست ما شاهد استقبال هموطنان از این موضوع و ایجاد ترافیک پستی در این خصوص هستیم و ما البته هیچگونه انحصاری برای همکاری با شرکت‌‌های دیگر فعال در این حوزه قائل نیستیم و این آمادگی از سوی شرکت ملی پست وجود دارد تا با شرکت‌های مختلف در مقوله پستی همکاری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پست در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش تعرفه‌های پستی گفت: متولی بحث تعرفه‌های پستی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و کمیسیون مربوطه‌اش است و همانطور که در جریان هستید حدود ۳ سال بود که شاهد افزایش تعرفه‌های پستی نبودیم اما اخیرا با توجه به بحث تورم به ناچار درخواست کردیم تا تعرفه‌های پستی افزایش پیدا کند و از ابتدای ماه مهر نیز بحث افزایش تعرفه‌ها را اعمال کردیم و تمامی قوانین و مقررات مربوطه رعایت شد.

معاون وزیر و رئیس شرکت ملی پست در خصوص ارسال گذرنامه در روزهای فعلی توسط این شرکت گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار گذرنامه از سوی شرکت پست به زائران اربعین حسینی(ع) ارسال شده است؛ روزانه حدود ۴۰ هزار گذرنامه و برگه تردد از سوی نیروی انتظامی به شرکت پست ارسال می‌شود که به این موارد، به محض دریافت توسط ما، به سرعت برای تحویل به زائران آماده می‌شود.

نعمتی ادامه داد: شرکت پست با تشکیل ستاد اربعین و تعامل با نیروی انتظامی در مراکز اصلی تجزیه مرسولات پستی شیفت ۲۴ ساعته دائر کرده است و شیفت توزیع گذرنامه تا ساعت ۲۲ فعال است؛ روند توزیع گذرنامه در شهرستان‌ها نیز چیزی در حدود ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت پست ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار