اسماعیلی گفت: می توان گفت یکی از مفاوم ترین صنایع، صنایع معدنی در کشور بوده است.

مقاوم ترین صنایع در کشور، صنایع معدنی در کشور استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی ایران در هشتمین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: می توان گفت یکی از مفاوم ترین صنایع، صنایع معدنی در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماه گذشته تولید کنستانتر آهن کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه که در فولاد ۵ درصد افزایش تولید داشتیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگر از مدیران روز؛ و با تجربه استفاده شود اثر تحریم ها را می توان به صبر رساند افزود: خوشبختانه مسیر خوبی را در پیش گرفتیم.

وی ادانه داد: ما به دنبال این هستیم که اتصال بین دانشگاه و معدن را ایجاد کنیم مشکلات بخش معدن را استخراج کنند در دانشگاه ها صاحبان دانش شناسایی شوند با آنها و ارتباط برقرار شود. برای حل مشکلات به یک نتیجه برسیم.

این مقام مسئول بیان کرد: سرفصل های دروسی که امروز در برخی دانشگاه ها تدریس می شود در بخش معدن متالوژی و نقشه برداری متناسب با نیاز های بخش معدن نیست و ما به دنبال به روز کردن سرفصل های دروسی دانشگاهی با کمک وزارت علوم هستیم.

اسماعیلی گفت: حمایت از بیمه محصولات معدنی به ۵۰۰ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است و تا ۳هزار میلیارد تومان می توانیم وام کم بهره به معدنی ها پرداخت کنیم و این قطعا کار ساز خواهد بود.

وی گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بخش معدن تسهیلاتی را برای پژوهش در نظر گرفته ایم و تا ۲۰ درصد از حقوق دولتی معدنی ها بخشیده خواهد شد اگر در زمینه تحقیقات فعالیت پروژه هایی را به انجام برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار