پس از چند روز وقفه بالاخره رسما امروز مرز خسروی بازگشایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پس از چند روز وقفه بالاخره رسما امروز مرز خسروی بازگشایی شد و خیل زائران اربعین حسینی به سمت کربلا روانه شدند.

مرز خسروی برای زائران رسما بازگشایی شد

براساس توافق صورت گرفته بین مسئولان ایرانی و عراقی، مرز خسروی از صبح امروز دوشنبه ۱۵ مهر ماه به روی زائران حسینی بازگشایی شد.

این بازگشایی پس از ۴ روز وقفه صورت گرفته و اولین گروه زائران صبح امروز از طریق مرز خسروی عازم بغداد و کربلای معلی می‌شوند.

از روز پنجشنبه ۱۱ مهر ماه به دلیل نارآرامی‌هایی که در کشور عراق اتفاق افتاد، امکان تردد زائران از این مرز وجود نداشت، زائران حسینی از طریق سایر مرز‌ها به عتبات عالیات اعزام می‌شدند.

مرز خسروی برای زائران رسما بازگشایی شد +فیلم

تعداد رام‌های قطارکرمانشاه در اربعین به ۲۳۰مورد افزایش یافت

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به افزایش رام‌های قطار کرمانشاه در اربعین به ۲۳۰مورد گفت: حرکت قطارهای، تهران، مشهد؛ اصفهان؛ همدان؛ قم؛ زاهدان به کرمانشاه و برعکس از روز ۱۶تا ۳۰مهر هرروز انجام خواهد شد.

او افزود:تامین امنیت و آرامش زائرین اربعین و سهولت تردد در محور‌های مواصلاتی از مهمترین اولویت‌های ماست و نباید جابجایی مسافران باعث شود آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای بالا برود به همین منظور لازم است پلیس راهور و راهداری برنامه ریزی لازم راداشته باشند.

سالاری با اشاره به انجام اقدامات لازم جهت رفاه حال زائرین در محل راه آهن کرمانشاه گفت:در ایستگاه راه آهن یک موکب برای خدمات رسانی به زوار مستقر خواهد شد و حمل نقل زوار از راه آهن به مرز با مدیریت اداره کل راهداری با اتوبوس انجام خواهد شد همچنین تاکسیرانی برنامه ریزی لازم جهت تردد مردم در شهر کرمانشاه انجام داده است.

مرز خسروی برای زائران رسما بازگشایی شد +فیلم

مرز خسروی برای زائران رسما بازگشایی شد +فیلم

زوار در آرامش کامل در حال تردد از مرز خسروی هستند

رییس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: هم اکنون زوار اربعین حسینی در آسایش و آرامش کامل از مرز خسروی در حال تردد هستند.

جعفر همتی رییس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: هم اکنون زوار اربعین حسینی در آسایش و آرامش کامل از مرز خسروی در حال تردد هستند.

او گفت: در قصرشیرین و مرز خسروی امکانات خوبی فراهم شده است و با توجه به اینکه تردد زوار تا ساعت ۴ بعد از ظهر امکان پذیر است اسکان زائران در شب در این مرز با ظرفیت ۲۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

همتی بیان کرد: پارکینگ‌هایی با ظرفیت ۴۵ هزار خودرو در مرز خسروی و قصرشیرین تدارکات دیده شده و اتوبوس‌ها برای انتقال زوار از قصرشیرین به مرز خسروی و در مسیر برگشت زوار از خسروی به استان‌های خود مستقر هستند.

او گفت: مرز خسروی نزدیکترین مرز به عتبات عالیات است و از صد‌ها سال گذشته معبر اصلی زوار برای سفر به کربلای معلی بوده است و امروز شاهد هستیم بعد از وقفه کوتاه مدت دوباره مرز خسروی بازگشایی شد.

ساعات تردد از مرز خسروی

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به از سرگیری فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی اظهار داشت: تفاوتی که مرز خسروی با سایر مرزها دارد، این است که تردد از این مرز تنها از ساعت ۷ صبح الی ۱۶ امکان پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: تردد تنها در ساعات مذکور مقدور بوده و خارج از ساعات مذکور اجازه تردد به هیچ زائری داده نمی شود.

این مسئول با اشاره به بازگشایی مرز خسروی طی امسال برای تردد زائران حسینی و پس از چندین سال وقفه در این موضوع، افزود: توصیه می شود زائران شرایط اعلام شده را مد نظر داشته باشند و طوری حرکت کنند که در ساعات مذکور در مرز حضور پیاده کرده و بتوانند عبور کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه ادامه داد: اگر زائران بعد از ساعات مذکور به مرز برسند، براساس تمهیدات اندیشیده شده در زائرسراها و اماکن تعیین شده در مرز، پذیرایی و اسکان داده می شوند.

الهی تبار افزود: مرز خسروی کوتاه ترین مرز به کربلا معلی است و هم اکنون نیز شاهد تردد زائران از این مرز به سمت کربلای معلی هستیم.

 

در حال تکمیل....

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.