رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از ساماندهی کاروان سرای قانلی بولاغ در مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: عملیات انجام گرفته از محل اعتبارات سال ۹۷ شامل اجرای دیوار نما، اجرای طاق و گنبد، اجرای کونال بندی، اجرای شیب بندی و عایق کاری بخشی از عملیات انجام شده است.

او با بیان اینکه مبلغ قرارداد سال ۹۷، ۱۲۰ میلیون تومان است افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه در سال ۹۸ نیز ۲۰۰ میلیون تومان بوده که قرار است قسمت‌های باقی مانده از مرمت ضلع شمالی و قسمتی از ضلع غربی بنا کار شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: این پروژه شامل اجرای ازاره سنگی، اجرای نمای پایه‌ها و دیوار نما، اجرای قوس و گنبد و شیب بندی است.

ایمانی با اشاره به اینکه این کاروانسرا در نقطه صفر مرزی قرار دارد، تصریح کرد: این اثر تاریخی در گذشته یکی از مراکز مهم تجاری منطقه محسوب می‌شد.

او با بیان اینکه می‌توان کاربری‌های فرهنگی در این بنای تاریخی تعریف کرد، ادامه داد: در عین حال و در کنار ساماندهی این بنای تاریخی قرار است مسیر‌های گردشگری نیز پیرامون آن تعریف شود از جمله مسیر لنگه بیز – علیکران که طبیعت کم نظیری دارد.

انتهای پیام/ح

ساماندهی کاروان سرای قانلی بولاغ در مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.