مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۲۸ میلیارد تومان در پروژه‌های مرمتی و ساماندهی میراث فرهنگی استان اردبیل هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۲۸ میلیارد تومان در پروژه‌های مرمتی و ساماندهی میراث فرهنگی استان اردبیل هزینه شده است.

او با اشاره به پروژه‌های شاخص انجام یافته در ۱۸ ماه گذشته در حوزه میراث فرهنگی در استان اردبیل، افزود: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مجموعه بقعه شیخ حیدر و پایگاه ملی شهریری هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: همچنین بیش از ۱۱ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی و مرمت مجموعه‌های سردرب عالی قاپو، موزه سپهرم، بقعه شیخ جبراییل کلخوران، مسجد عتیق و بازار تاریخی اردبیل هزینه شده است.

فلاحی با تاکید بر اهمیت ساماندهی و مرمت مجموعه‌های تاریخی بر جذب گردشگران داخلی و خارجی، اضافه کرد: سایت‌های باستانی و مجموعه‌های تاریخی از جمله مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین جاذبه‌های استان هستند.

او بیان داشت: وظیفه اصلی ما حفظ و حراست از این مجموعه‌ها و معرفی آن‌ها در سطح ملی و بین المللی است که برای این موضوع برنامه ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام/ع

ساماندهی و مرمت مجموعه‌های تاریخی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.