نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسئولان آینده این مجموعه اقدام به واردات فراوان و کشتی کشتی به کشور نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در همایش یاوران زکات خراسان شمالی گفت: در هر کجای دنیا که دام ذبح و به کشور ما ارسال می‌کند، در آنجا ناظر داریم تا غذای سالم به‌دست مردم برسد.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی افزود: اقلام زکوی در وزارت جهاد کشاورزی تولید می‌شود لذا اگر کشاورزی ما رونق بگیرد زکات نیز تقویت می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی معیشت، سلامت و امنیت غذایی مردم را در حوزه جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: تنوع اقلامی که در حوزه کشاورزی تولید می‌شود زیاد است.

او با اشاره به تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فراورده‌های لبنی دام توسط جهاد کشاورزی در کشور افزود: در این حوزه حتی به صادرات نیز رسیده‌ایم و امیدواریم تا ۱۰ سال دیگر به کشاورزی علمی برسیم و آن‌وقت تمام تولیداتمان را به سراسر جهان صادر خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی گفت: در کشور با کمبود گوشت مواجه نیستیم و اگر گاهی نیاز به واردات داریم به این دلیل است که دامداران در برهه‌هایی از زمان دام خود را به دلیل افزایش وزن به بازار ارائه نمی‌دهند.

او با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی افزود: امیدواریم با تشکیل این وزارت خانه تولید ما ضربه نخورد و مسئولان مربوطه کشتی، کشتی اجناس وارد نکنند.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با تولید کمبود‌ها را جبران می‌کند، اما وزارت بازرگانی این کمبود را با واردات جبران خواهد کرد لذا بسیاری از کشاورزان نگران تشکیل این وزارت خانه هستند.

او به حوزه زکات نیز اشاره کرد و افزود: هر حکمی در اسلام فلسفه‌ای دارد و فلسفه پرداخت زکات رونق دادن سفره فقرا و از بین بردن فقر است.

رئیس شورای عالی زکات کشور اظهار کرد: باید به همان اندازه که از زکات برای بخش عمرانی گذاشته می‌شود، دولت نیز به همان مقدار بودجه دهد، اما اکنون دولت به این وظیفه عمل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی از امکان افزایش زکات سالانه به هزار میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: اگر زکات به‌درستی تبلیغ شود و مردم ببینند که زکات آن منطقه در همان نقطه خرج می‌شود، مردم زکات خود را پرداخت می‌کنند که اکنون زکات به همین نحو توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ر

کشاورزان نگران تشکیل وزارت بازرگانی / مسئولان کشتی کشتی واردات نکنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.